Είναι ο Άρης πάρα πολύ αλμυρός για ζωή;

Πηγή: enews2.0, 18 Φεβρουαρίου 2008

Η Γη είναι ο μόνος πλανήτης από το ηλιακό μας σύστημα που υποστηρίζει την παρουσία της ζωής. Αλλά γιατί είναι ο πλανήτης μας τόσο μοναδικός; Μήπως τον επέλεξε Ο Θεός; Ήταν απλώς ένα ζήτημα πιθανότητας;

Ακόμα δεν ξέρουμε γιατί η Γη είναι τόσο ειδική, αλλά οι επιστήμονες του πλανήτη μας δεν θα σταματήσουν τόσο γρήγορα να αναζητούν συνεχώς απαντήσεις στα ερωτήματα τους. Προς το παρόν, οι ερευνητές της NASA προσπαθούν να καταλάβουν γιατί ο Άρης δεν θα μπορούσε να υποστηρίξει τη ζωή ακριβώς όπως η Γη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία ενός από τα δύο ρόβερ στον Άρη που συλλέχτηκαν πρόσφατα, φαίνεται ότι ο κόκκινος πλανήτης ήταν πάρα πολύ αλμυρός για να υποστηρίξει ζωή. Η υψηλή συγκέντρωση μεταλλευμάτων στο νερό του κόκκινου πλανήτη στην πρώτη περίοδο της ζωής του, εμφανίζεται να τον καθιστά αφιλόξενο ακόμη και στα ισχυρότερα μικρόβια.

Το ρόβερ Opportunity της NASA αφού μελέτησε παλαιούς βράχους που κάποτε βρέχονταν με νερό, έστειλε στους ειδικούς τα στοιχεία του και οι τελευταίοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το πρώιμο περιβάλλον του Άρη ήταν και όξινο και αλμυρό. Το ρομπότ έχει περάσει μια μεγάλη χρονική περίοδο εξετάζοντας τους αρχαίους Αρειανούς βράχους.

"Ήταν πραγματικά αλμυρό - στην πραγματικότητα, ήταν τόσο αλμυρό που μόνο μια χούφτα γνωστών επίγειων οργανισμών θα είχε μια ελάχιστη πιθανότητα να ζήσει εκεί πάνω, όταν οι συνθήκες ήταν στο καλύτερό τους," λέει ο Andrew Knoll, βιολόγος στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και μέλος της ομάδας επιστήμης του ρόβερ. Ο Andrew Knoll μίλησε στην ετήσια συνεδρίαση της αμερικανικής ένωσης για την πρόοδο της επιστήμης στη Βοστώνη, όπου αναγνώρισε ότι τα πρόσφατα συμπεράσματα σφίγγουν την πιθανότητα για ζωή."

Τα δύο ρόβερ Opportunity and Spirit της NASA, έχουν περάσει περίπου τέσσερα χρόνια στην επιφάνεια του κόκκινου πλανήτη, αλλά η εργασία τους θα τερματιστεί πολύ σύντομα. Η NASA πρόκειται να προωθήσει το Μάιο την αποστολή Φοίνιξ (Phoenix), που θα συνεχίσει την εργασία των δύο ρόβερ στον Άρη. Το ρόβερ Φοίνικας αφού σκάψει κάτω από την παγωμένη επιφάνεια του πλανήτη, θα ψάξει για σημάδια της μικροβιακής ζωής.

Η NASA εργάζεται επίσης για την επόμενη γενιά ρόβερ του Άρη, το Εργαστήριο Επιστήμης του Άρη (Mars Science Laboratory), το οποίο σχεδιάζεται να φθάσει στον πλανήτη το 2010.

Η NASA προτιμά το νέο ρόβερ Phoenix απ' όσο τα δύο ρόβερ Spirit και Opportunity