Με μια νέα μέθοδο δέσμη υπερήχων σκορπίζει καρκινικά κύτταρα

Από σελίδα του NewScientist, 30 Ιανουαρίου 2003

Μια πειραματική τεχνική που καταστρέφει τα καρκινικά κύτταρα χωρίς φάρμακα, χειρουργική επέμβαση ή ακτινοβολία δείχνει ότι είναι μια νέα πολλά υποσχόμενη τεχνική που εφάρμοσε η Βρετανική επιχείρηση Gendel στα εργαστήριά της. Η εταιρεία βιοτεχνολογίας στη Βόρεια Ιρλανδία Gendel αναφέρει ότι έχει χρησιμοποιήσει παλμούς υπερήχων για να καταστρέψει καρκινικά κύτταρα στα ποντίκια.

Μπορεί όμως μια διπλή επίδραση -- ένα ηλεκτρικό πεδίο και μια δέσμη υπερήχων να ελαττώσει τους όγκους;

Ένα ηλεκτρικό πεδίο ευαισθητοποιεί τα καρκινικά κύτταρα, κατόπιν τα εστιασμένα κύματα υπερήχων προκαλούν την αυτοκαταστροφή του κυττάρου.

Η Gendel επί δύο έτη βελτιώνει τη διαδικασία  - και ελπίζει ότι εάν οι ανθρώπινες δοκιμές είναι επιτυχείς όταν θα αρχίσουν σε δύο έτη, η τεχνολογία της μπορεί να οδηγήσει σε μια θεραπεία του καρκίνου. Αυτό μπορεί να γίνει για να αντιμετωπιστούν όγκοι που είναι δύσκολο να εγχειριστούν, όπως του κεφαλιού και του λαιμού.

Η τεχνική στηρίζεται στην εφαρμογή ενός ηλεκτρικού πεδίου σε έναν όγκο ώστε να καταστεί ευάλωτος στην αιφνίδια εκπομπή υπέρηχων που ακολουθεί. Ο συνδυασμός αυτός δείχνει να προκαλεί την αυτοκαταστροφή των όγκων.

Οι επιστήμονες παραδέχονται ότι δεν ξέρουν γιατί τα καρκινικά κύτταρα διαρρηγνύονται όταν πλήττονται από τους υπέρηχους.

Όμως οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι και άλλες καρκινικές θεραπείες που είχαν αποτελέσματα σε ζώα δεν ήταν επιτυχείς στους ανθρώπους και ότι ειδικοί στα θέματα καρκίνου τόνισαν ότι χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες για τη νέα αυτή τεχνική.

Ο συνδυασμός ηλεκτρικού πεδίου και υπερήχων (CEFUS) είναι βασισμένη σε μια παρόμοια διαδικασία που η Gendel  αναπτύσσει για να στείλει τα φάρμακα στα δύσκολα σημεία του σώματος, χρησιμοποιώντας τα κύτταρα του αίματος ενός ασθενή ως διανομέα φαρμάκων.

Η εργασία των επιστημόνων βασίστηκε σε τουλάχιστον 50 ποντικούς. Στο διπλανό σχήμα εμφανίζεται η επίδραση των δύο τεχνολογιών (πεδίου και υπερήχων) στους όγκους των ποντικών.

Αλλά η ομάδα Gendel ακόμα δεν ξέρει γιατί τα κύτταρα σπάζουν όταν εκτίθενται στον υπέρηχο. Ίσως το ηλεκτρικό πεδίο να καθιστά τα κύτταρα των όγκων διαπερατά, έτσι το κύτταρο γίνεται λίγο πιο ασθενικό όταν εκτίθεται στον υπέρηχο.

Εάν η τεχνολογία γίνει βιώσιμη, η Gendel ελπίζει να θεραπεύσει τους όγκους στο δέρμα, καθώς επίσης και και εκείνων του οισοφάγου και του στόματος.

Συσκευή υπερήχων εξαφανίζει καρκινικούς όγκους