Ένα λαγωνικό για τον Άρη

Από τη σελίδα του BBC, 20 Δεκεμβρίου 2002

Άποψη του Άρη, με τα μάτια του
        Beagle 2Το Beagle 2 (Λαγωνικό), το ρομπότ που κατασκευάζεται αυτή την εποχή στην Βρετανία για να προσεδαφιστεί στον κόκκινο πλανήτη Άρη, το Δεκέμβριο του 2003, για να ανιχνεύσει το έδαφος αλλά και το υπέδαφος του για σημάδια της ζωής, είναι σχεδόν έτοιμο.

Σε ένα περίπου χρόνο πρέπει το ευρωπαϊκό ρομπότ να ακουμπά την επιφάνεια του κόκκινου πλανήτη. Το όχημα των 60 kg κατασκευάστηκε από μια ομάδα που καθοδηγείται από τον καθηγητή Colin Pillinger του Ανοικτού Πανεπιστημίου και πρέπει σύντομα να μεταφερθεί στην περιοχή Baikonur της Ρωσίας στο Καζακστάν, όπου θα τεθεί σε ένα πύραυλο για την αποστολή του..

Το ρομπότ, που στοίχισε 110 εκατομμύρια στερλίνες, ανήκει στην Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία, και οφείλει να απογειωθεί τον Ιούνιο του 2003.

Ο καθηγητής Pillinger ανέφερε: "Αυτή είναι μια συσκευή που φτιάχτηκε για να εξετάσει και να απαντήσει σε ένα πολύ θεμελιώδες ζήτημα - υπάρχει αλλού ζωή στο ηλιακό μας σύστημα;

"Είναι το πιο σημαντικό βήμα για να μάθουμε αν είμαστε μόνοι στον κόσμο"

Το Λαγωνικό-2 θα πέσει προς την Αρειανή επιφάνεια για να ερευνήσει τον κόκκινο πλανήτη και για μεταλλεύματα χρησιμοποιώντας μια σειρά επιστημονικών οργάνων.

Τα σημάδια των ισοτόπων του άνθρακα στο έδαφος ή ίχνη αερίου μεθανίου στην ατμόσφαιρα θα ήταν μια συναρπαστική ανακάλυψη. Και τα δύο είναι σφραγίδες των βιολογικών διαδικασιών και δείχνουν ότι η ζωή κάποτε μπορούσε να έχει υπάρξει και πέρα από τη Γη.

Αλλά μαζί με τον επιστημονικό εξοπλισμό, το Λαγωνικό 2 επίσης φέρνει ένα έργο τέχνης φτιαγμένο από τον Damien Hirst και μουσική από τον Alex James και Dave Rowntree από το γκρουπ Blur.

Πράσινο φως για τον Κόκκινο Πλανήτη