Το διαστημικό παρατηρητήριο SNAPΟι Supernova είναι σαν ένα κοσμικό
        ίχνοςΗ ερμηνεία των αποτελεσμάτωνΚαι πάλι παρούσα η 'ένέργεια του
        κενού'Η κοσμολογική σταθερά

Οι Supernova είναι σαν ένα κοσμικό ίχνος

supernova expansionΕνας supernova που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση κοσμικών αποστάσεων, που έχει φωτογραφηθεί το 1994. Είναι του τύπου 1a, και πιστεύεται πως είναι το εκρηκτικό αποτέλεσμα ενός συμπαγούς νεκρού αστεριού (γνωστού σαν λευκός νάνος, με διαστάσεις σαν της Γης και μάζα πολλές φορές τη μάζα του Ήλιου), που όταν βρεθεί κοντά σε ένα αστέρι αποσπά ύλη από αυτό. Οταν τότε η συνολική μάζα του λευκού νάνου υπερβεί ένα ορισμένο όριο, αυτοαναφλέγεται με μια εκρηκτική θερμοπυρηνική έκρηξη, και ο λευκός νάνος διαλύεται με τέτοιο βίαιο τρόπο που κομμάτια του εκτοξεύονται με ταχύτητες της τάξης των 10.000 km/s. Η λάμψη που δημιουργείται χρειάζεται τρείς εβδομάδες για να φτάσει στο μέγιστο της, ενώ στη συνέχεια εξασθενεί σταδιακά μέσα σε μια περίοδο μερικών μηνών.

Οι αστρονόμοι, έχουν αμέτρητες ισχυρές ενδείξεις πως το Σύμπαν διαστέλλεται, αλλά η νέα ανακάλυψη ήλθε όταν οι αστρονόμοι παρατήρησαν πως γαλαξίες που γεννήθηκαν δισεκατομμύρια χρόνια πριν μετακινούνται περισσότερα αργά--συγκρινόμενοι με τους supernova που περιέχουν. Η διαφορετική επιτάχυνση μεταξύ παλαιών και νέων γαλαξιών δείχνει πως το Σύμπαν ίσως διαστέλλεται με μια ταχύτητα που αυξάνεται συνεχώς, και δεν επιβραδύνεται με τους ρυθμούς που ήθελαν οι θεωρίες.

Καταγράφοντας το φώς από τους μακρυνούς αυτούς υπερκαινοφανείς, προσδιορίζουν έτσι οι επιστήμονες το ολικό σχήμα του Σύμπαντος, τη γεωμετρία του, τη φύση του καθώς και το χρονικό της διαστολής του.
Παρατηρώντας δηλαδή τις μετατοπίσεις των ορατών φασματικών γραμμών τους προς το ερυθρό, μπόρεσαν να δείξουν πως οι γαλαξίες απομακρύνονται συνεχώς.

Η κοσμική διαστολή μπορεί να συμβαίνει με τρείς τρόπους. Αλλά η ηλικία του Σύμπαντος είναι μεγαλύτερη για ένα επιταχυνόμενο Σύμπαν, ενώ μικρότερη για ένα επιβραδυνόμενο Σύμπαν.

κοσμική διαστολή Ι κοσμική διαστολή Ι κοσμική διαστολή Ι