Η διαστολή του Σύμπαντος-Το διαστημικό παρατηρητήριο SNAP

3. Η ερμηνεία των αποτελεσμάτων
  4. Και πάλι παρούσα η 'ένέργεια του κενού'
  5. Η κοσμολογική σταθερά
Το διαστημικό παρατηρητήριο SNAPΟι Supernova είναι σαν ένα κοσμικό
        ίχνοςΗ ερμηνεία των αποτελεσμάτωνΚαι πάλι παρούσα η 'ένέργεια του
        κενού'Η κοσμολογική σταθερά

Το διαστημικό παρατηρητήριο SNAP

SNAP SatelliteΣύνθεση ενός καλλιτέχνη που δείχνει το διαστημικό παρατηρητήριο SNAP

Επιστήμονες αστρονόμοι μεταξύ των οποίων ο Saul Perlmutter, του Lawrence National Laboratory της California, επικεφαλής του 'Supernava Cosmology Project' βρήκαν το 1998 με παρατηρήσεις τους σε γαλαξιακά σμήνη και πολύ απομακρυσμένα supernova, πως το Σύμπαν όχι μόνο δεν επιβραδύνεται λόγω βαρύτητας αλλά ίσως και να διαστέλλεται  ολοένα και ταχύτερα.

Οι ερωτήσεις που μπαίνουν από τους ίδιους επιστήμονες για το θέμα αυτό συνοψίζονται στα εξής: Τι προκαλεί την επέκταση αυτή; Και αν επεκτείνεται πότε θα σταματήσει; Ποιά θα είναι η μοίρα του Σύμπαντος;
Στις ερωτήσεις αυτές μπορούμε να δώσουμε απαντήσεις, λένε οι αστροφυσικοί αν φτιάξουμε ένα νέο διαστημικό παρατηρητήριο με την ισχυρότερη διαστημική κάμερα υψηλής ανάλυσης που θα υπάρχει.
Ο δορυφόρος αυτός καλείται ήδη SNAP (Supernova Acceleration Probe) και όπως υποστηρίζουν αστροφυσικοί του Πανεπιστημίου της California θα αποκαλύψει αστρικές εκρήξεις που έγιναν πριν 11 δισεκατομμύρια χρόνια, με σκοπό τη μελέτη του ιστορίας του διαστελλόμενου Σύμπαντος καθώς και να ανακαλύψουμε τη συνολική πυκνότητα ενέργειας του Σύμπαντος.
Ο δορυφόρος SNAP όταν θα τεθεί σε τροχιά γύρω από τη Γη, θα τραβήξει 6.000 φωτογραφίες supernavae --πολλοί από τους οποίους βρίσκονται πολύ μακρύτερα από την περιοχή που μπορούμε σήμερα να δούμε-- . Αλλά οι μετρήσεις του SNAP, που θα συνεργαστεί και με άλλα επίγεια μέσα παρατηρήσεων, θα μας δώσουν συγχρόνως σπουδαίες παραμέτρους, όπως η ολική πυκνότητα ενέργειας, με μια ακρίβεια εκατοστών.

Εαν η προσπάθεια επιτύχει, θα βοηθήσει στην πρόβλεψη της μοίρας του Σύμπαντος. Μια από τις θεωρίες της διαστολής δέχεται πως ο κόσμος μας θα τελειώσει σαν τα νεκρά άστρα, και δεν πρόκειται ποτέ να δημιουργηθεί ξανά ένα νέο επιταχυνόμενο Σύμπαν, όπως πολλές θεωρίες δέχονται. Οπως  είναι γνωστό άλλες θεωρίες δέχονται πως η ίδια ενέργεια θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός νέου  Σύμπαντος.

Αλλά μερικοί αστρονόμοι δεν πιστεύουν πως αυτή η κάμερα του SNAP θα μας αποκαλύψει πολλά από τα μυστικά του Σύμπαντος προς όφελος της μιας ή της άλλης θεωρίας. Από το Πανεπιστήμιο του Princeton, ερευνητές πιστεύουν πως τα λάθη από τις μετρήσεις, πολλαπλασιάζονται από τις εξισώσεις, σε βαθμό που λάθος μετρήσεων 1% γίνεται 40% λόγω κακών υπολογισμών στις εξισώσεις.