Η NASA λαμβάνει υπ' όψιν της μια ρομποτική αποστολή για τη σωτηρία του Hubble

Από σελίδα της NASA, 1 Ιουνίου 2004

Ο διοικητής της NASA Sean O'Keefe  ανήγγειλε πριν λίγες μέρες ότι πιστεύει σε μια ρομποτική αποστολή για να σωθεί το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble, αντί να εγκαταλειφθεί στην τροχιά του σε μερικά χρόνια.

Η NASA κάλεσε να κάνει προτάσεις η αεροδιαστημική κοινότητα ώστε να βρεθεί ένα ρομπότ που να μπορεί να ελεγχθεί από το έδαφος. Συγχρόνως δε να εκτελέσει τις σύνθετες βελτιώσεις και τις επισκευές που προηγουμένως θα τις έκανα οι αστροναύτες. Είναι όμως ανάγκη να βιαστούν επειδή πιέζει ο χρόνος. Δεδομένου ότι το παρατηρητήριο αναμένεται να αρχίσει να μην λειτουργεί περίπου το 2007.

Η ημερομηνία για τις υποβολές των προτάσεων είναι η 16η Ιουλίου του 2004.

"Είναι το πρώτο βήμα μιας μακρόχρονης διαδικασίας για την ανάπτυξη των καλύτερων επιλογών για να σωθεί το Hubble", τόνισε ο διοικητής O'Keefe. "Έχουμε ένα σφιχτό πρόγραμμα για να επιβεβαιώσουμε μια αποστολή συντήρησης του Hubble προς το τέλος του ημερολογιακού έτους 2007. Αλλά πρέπει να ενεργήσουμε αμέσως για να εξετάσουμε πλήρως αυτήν την πρόταση".

Αν και ο αρχικός στόχος μιας ρομποτικής αποστολής ήταν να εγκατασταθεί μια μονάδα απο-τροχιασμού του Hubble, η NASA μελετά τη δυνατότητα κι άλλων στόχων. Οι στόχοι θα μπορούσαν να περιλάβουν την εγκατάσταση νέων μπαταριών, νέων γυροσκοπίων και ενδεχομένως κι άλλων επιστημονικών οργάνων,  που θα ενίσχυαν την ικανότητα του παρατηρητήριου να παρατηρεί ακόμα πιο βαθιά στο Σύμπαν. Η τελική απόφαση για τους συγκεκριμένους ρομποτικούς στόχους θα ληφθεί αφότου έχουν εξεταστεί λεπτομερώς όλες οι προτάσεις.

Η NASA σκέφτεται και τη λύση του ρομπότ για το Hubble