Η παγκόσμια θέρμανση δεν είναι και τόσο κακή

Από το Reuter, 11 Μαΐου 2004

Αυστραλοί επιστήμονες έχουν βρει ότι η Γη μπορεί να είναι πιο ευπροσάρμοστη στην παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας, λόγω του φαινομένου του θερμοκηπίου, από όσο πιστεύαμε μέχρι τώρα. Και λένε ότι ένας θερμότερος κόσμος σημαίνει ένας υγρότερος πλανήτης, που βοηθάει τα περισσότερα φυτά να μεγαλώσουν και να απορροφήσουν έτσι εν συνεχεία τα αέρια του θερμοκηπίου.

"Ο παγκόσμιος κύκλος του νερού έχει αλλάξει σαν απάντηση στις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου", είπαν σχεδόν 100 αυστραλοί επιστήμονες ειδικοί στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, σε μια ετήσια δήλωση την περασμένη Τετάρτη.

"Καθώς ο κόσμος θερμαίνεται, κατά μέσον όρο, γίνεται πιο υγρός", ανέφεραν οι επιστήμονες, οι οποίοι συναντήθηκαν πρόσφατα.

Ένας πιο υγρός και πιο νεφοσκεπής κόσμος θα έβλεπε περισσότερα φυτά και περισσότερη φωτοσύνθεση για να αντιμετωπίσει τα αέρια του θερμοκηπίου και επίσης σημαίνει λιγότερη εξάτμιση καθώς όλο και λιγότερη ηλιακή ακτινοβολία φθάνει στη Γη.

"Αντίθετα προς τις γενικές προσδοκίες, η εξάτμιση από το χώμα και από τις λίμνες μειώνονται σε πολλές τοποθεσίες", αναφέρουν οι επιστήμονες.

Στις πρόσφατες δεκαετίες συνέβη μια αύξηση στον πληθυσμό των δέντρων και θάμνων σε παγκόσμιο επίπεδο ως αντίδραση προς τα αέρια του θερμοκηπίου, είπαν.

"Τα δάση, τα αγροκτήματα και τα λιβάδια σε όλο τον κόσμο απορροφούν σημαντικούς όγκους των αερίων του θερμοκηπίου. Έχουν τη δυνατότητα να απορροφήσουν περισσότερο, βελτιώνοντας έτσι την αλλαγή του κλίματος.

"Αν διαχειριστεί αυτό το φαινόμενο κατάλληλα, θα μπορούσαν οι άνθρωποι να κερδίσουν χρόνο έως ότου εφαρμοστούν μέτρα που θα επιφέρουν σημαντικές μειώσεις των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου,  από την ηλεκτρική παραγωγή, τη βιομηχανία και τις μεταφορές".

Με την κλιματική αλλαγή θα μπορούσε να αυξηθεί η φυτική παραγωγή