Ο Γαλαξίας μας καταπίνει τον γειτονικό γαλαξία του Τοξότη

Από σελίδα του Reuter, 29 Σεπτεμβρίου 2003

Ο Γαλαξίας μας καταπίνει το γαλαξιακό μας γείτονα, του Τοξότη, και οι επιστήμονες αυτή την εβδομάδα έδωσαν τεκμηριωμένη την απόδειξη αυτού του συνεχούς κοσμικού κανιβαλισμού.

Οι αστρονόμοι έχουν χαρτογραφήσει το γαλαξία του Τοξότη για να δείξουν λεπτομερώς πώς τα συντρίμμια του Τοξότη σκορπίζονται τριγύρω και διαπερνούν μέσα στο Γαλαξία μας, που περιέχει το ηλιακό μας σύστημα.

Ο νάνος γαλαξίας Τοξότητς -- που έχει περίπου 10.000 φορές λιγότερη μάζα από το Γαλαξία -- φαίνεται κομματιασμένος αναφέρουν οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια και από το Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης.

"Είναι καθαρό ποιος γαλαξίας επηρεάζεται από την αλληλεπίδραση," αναφέρει ο Steven Majewski του Πανεπιστημίου της Βιρτζίνια, επικεφαλής συντάκτης της μελέτης, που θα δημοσιευθεί τις 20 Δεκεμβρίου στο Astrophysical Journal.

Το γεγονός του γαλαξιακού κανιβαλισμού ήταν κρυμμένο καλά εξ' αιτίας των άστρων και της κοσμικής σκόνης, αλλά αποκαλύφθηκε όταν έψαξαν οι αστρονόμοι για υπέρυθρη ακτινοβολία που προερχόταν από αστέρια γνωστά σαν γίγαντες Μ. Αυτά τα άστρα είναι συνηθισμένα στον Τοξότη αλλά σπάνια στον εξωτερικό τμήμα του Γαλαξία μας.

Εστιάζοντας σε αυτά τα αστέρια, οι επιστήμονες είπαν ότι ήταν σε θέση να συλλάβουν το συνολικό "γεύμα" του Γαλαξία, σε μια εικόνα που εμφανίζει ότι ο γαλαξίας μας καταπίνει τα αστέρια του Τοξότη.

Πριν από αυτήν την εργασία, οι αστρονόμοι είχαν ανιχνεύσει μερικά μόνο διεσπαρμένα κομμάτια του αναστατωμένου νάνου Τοξότη. Ακόμη και η ύπαρξη του νάνου γαλαξία Τοξότη ήταν άγνωστη έως ότου ανακαλύφθηκε η καρδιά του κοντινότερου δορυφορικού γαλαξία μας το 1994,

Ο νάνος γαλαξίας Τοξότης ονομάστηκε έτσι επειδή παρατηρείται προς την ίδια κατεύθυνση του αρχαίου αστερισμού του Τοξότη, μια χούφτα άστρων του Γαλαξία μας που οι αρχαίοι Ρωμαίοι τα παρομοίωσαν με το τόξο και το βέλος ενός τοξότη.

Γαλαξιακός κανιβαλισμός σε δράση