Παρατηρώντας την Ανδρομέδα να συγκρούεται με τον Γαλαξία μας

Από σελίδα του UniSci, 12 Απριλίου 2002

Σύγκρουση Ανδρομέδας και του Γαλαξία μας

Κάποια ημέρα ο Γαλαξίας μας και ο γειτονικός γαλαξίας της Ανδρομέδας μπορεί να έρθουν τόσο κοντά, που θα ακολουθήσει μια τέτοια φρικτή σύγκρουση που θα διαστρεβλώσει τις μορφές τους τόσο πολύ που δεν θα αναγνωρίζονται.

Φυσικά, για να την δούμει, θα πρέπει να περιμένουμε αρκετά δισεκατομμύριο έτη. Αλλά χάρι σε έναν συνδυασμό ερευνητικής επιστήμης, τα ηλεκτρονικά graphics του Hollywood και τη, μεγάλης κλίμακας, απεικόνιση, οι επισκέπτες στο διαστημικό μουσείο του Smithsonian ιδρύματος στην πολιτεία της Ουάσιγκτον, μπορούν να επιβεβαιώσουν ένα τέτοιο γεγονός σήμερα.

Το Διαστημικό Επιστημονικό Ίδρυμα Τηλεσκοπίων (STScI) στη Βαλτιμόρη, ο επιστημονικός οίκος του διαστημικού τηλεσκοπίου Hubble της NASA, επεκτείνει την παράδοση που έχει στις καταπληκτικές εικόνες του με τη δημιουργία μιας θεαματικής επιστημονικής απεικόνισης της σύγκρουσης δύο γαλαξιών.

Αυτή η απεικόνιση γίνεται με ένα video των 20 λεπτών "ο μικρός γύρος του κόσμου", στο πλανητάριο Einstein, που άνοιξε αυτές τις ημέρες.

Η επιστημονική αυτή απεικόνιση από το Δρ Frank Summers, έναν αστροφυσικό του γραφείου για το κοινό στο STScI, απεικονίζει μια τεράστια σύγκρουση δύο σπειροειδών γαλαξιών.

Επειδή τέτοια γεγονότα χρειάζονται εκατοντάδες των εκατομμυρίων ετών για να εμφανιστούν, οι ερευνητές χρησιμοποιούν τις προσομοιώσεις υπερυπολογιστών για να μελετήσουν πώς οι γαλαξίες μετασχηματίζονται και πως γίνεται η συγχώνευσή τους. Ο Δρ Summers έχει πάρει ερευνητικά στοιχεία που του παρέχονται από το Δρ Chris Mihos (Χρήστο Μίχο) και τον Δρ Lars Hernquist (του Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ), και τα απεικονίζει χρησιμοποιώντας το ίδιο λογισμικό που το Hollywood χρησιμοποιεί για να παραγάγει τα οπτικά αποτελέσματα των υπερπαραγωγών του.

Το αποτέλεσμα αυτό μεταφέρει την αστροφυσική από την ακαδημαϊκή έρευνα και την παρουσιάζει με ένα επιστημονικό σωστό τρόπο, με τη βοήθεια ενός όμορφου animation, άμεσα στο ακροατήριο των πλανηταρίων.

"Με το συνδυασμό των ερευνητικών προσομοιώσεων με τις τεχνικές απεικόνισης του Hollywood, μπορούμε να δημιουργήσουμε animation που να είναι και ακριβείς και καλλιτεχνικές, ενώ θα μεταβιβάσουν οπτικά τα σύνθετα αστρονομικά γεγονότα και τις ιδέες στο κοινό," λέει ο Δρ Summers.

Τα πλανητάρια έχουν εισέλθει σε μια νέα εποχή του ψηφιακού βίντεο, με ένα πλήρη θόλο. Το βίντεο, που προβάλλεται σε ολόκληρο το ημισφαίριο ενός θόλου πλανηταρίου, έχει μέχρι και 23 φορές την ψηφιακή ανάλυση μιας κανονικής τηλεόρασης και δείχνοντας στους επισκέπτες τα δρώμενα γύρω τους σε 360 μοίρες.

Το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble είναι ένα πρόγραμμα διεθνούς συνεργασίας μεταξύ της NASA και της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας (ESA). Αυτή η εργασία υποστηρίζεται μερικώς από το Εθνικό Ίδρυμα Επιστήμης.

Ο πλησιέστερος μας γαλαξίας είναι και ο πιό επικίνδυνος;
Γαλαξιακός κανιβαλισμός στη δράση