Αποστολή: Προσεδάφιση στον Άρη

Από σελίδα του BBC, 23 Αυγούστου 2002

Mars CanyonsΜια ιστοσελίδα της Nasa για τους επιστήμονες με σκοπό να τους βοηθήσει ώστε να εκλέξουν τις καλύτερες τοποθεσίες προσεδάφισης στον Άρη, έγινε δημοφιλής στο κοινό με χιλιάδες επισκέψεις σε λίγες ημέρες.

Οι επιστήμονες που προετοιμάζονται για τις επόμενες αποστολές της Nasa στον Άρη, τη διπλή εξερεύνηση με τους ιχνηλάτες του Άρη (Mars Exploration Rovers) και που προγραμματίζονται  για εκτόξευση τον Ιούνιο και Ιούλιο του 2003, δημιούργησαν τον δικυακό τόπο Marsoweb ώστε να μπορούν να φιλοξενήσουν περισσότερες από 44.000 υψηλής ανάλυσης εικόνες του κόκκινου πλανήτη.

Ο πλανήτης αυτός παρέχει ένα μεγάλο αριθμό σημείων προσεδάφισης, αλλά δυστυχώς αυτές οι τοποθεσίες δεν  είναι ικανοποιητικές για τη καινούργια γενιά των οχημάτων προσεδάφισης.

Οι εικόνες αυτές προέρχονται από τις υπάρχουσες βάσεις δεδομένων της επιφάνειας του Άρη και επιτρέπει στους επιστήμονες να διασχίσουν νοητά τις κοιλάδες και τα φαράγγια ή να βρεθούν πάνω από τα ηφαίστεια και τους ερημικούς του σωρούς με άμμο.

"Σχεδιάσαμε αυτό το site με στόχο να εξασφαλίσουμε ότι όλες οι μελλοντικές αποστολές στον Άρη θα ωφεληθούν πλήρως ως προς την επιλογή των καλύτερων και πλέον ασφαλών σημείων προσεδάφισης",  αναφέρει ο Geoffrey Briggs, επικεφαλής του Κέντρου Εξερεύνησης του Άρη, CMEX της NASA.

Ο ίδιος μάλιστα επισημαίνει πως το Marsoweb αναδεικνύεται επίσης σε ένα αποτελεσματικότατο εργαλείο για τα άτομα που επιθυμούν να μάθουν τα μυστικά του Κόκκινου Πλανήτη. Από την πρόσφατη έναρξη της λειτουργίας του, ο επίμαχος δικτυακός τόπος έχει δεχθεί περισσότερους από 44.000 ξεχωριστούς επισκέπτες, γεγονός που αντιστοιχεί σε 1.800.000 hits.

Ο σκοπός της αποστολής του Ιχνηλάτη του Άρη είναι να ανακαλύψει την γεωλογική και κλιματική ιστορία του Άρη, που είναι συνυφασμένη με την ιστορία  του νερού του, καθώς και με την δυνατότητα να υπάρχει ή να υπήρξε ζωή πάνω του.

Ο δικτυακός τόπος Marsoweb περιλαμβάνει interactive χαρακτηριστικά που αναπτύχθηκαν από τον Deardorff, και που επιτρέπει στους επιστήμονες να δουν την επιφάνεια του Άρη με προοπτική από οποιαδήποτε γωνία, ώστε να τους βοηθήσει να βρουν την καλύτερη τοποθεσία προσεδάφισης.

Το Αρειανό όχημα παίρνει μορφή