Αρχισε το μακρύ του ταξίδι προς τον Αρη, ο 2001 Mars Odyssey

Από σελίδα του Spaceflightnow και της NASA  8-Απριλίου-2001

Εκτοξεύτηκε το Σάββατο, στις 18:00 ώρα Ελλάδος, το διαστημόπλοιο της NASA, 2001 Mars Odyssey, με προορισμό τον κόκκινο πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος και η αποστολή του θα είναι να διαπιστώσει αν υπάρχουν μεταλλεύματα και νερό σε μορφή πάγου στον Αρη.

Το διαστημόπλοιο που αναμένεται να φτάσει και να τεθεί σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη Αρη, στα τέλη του Οκτωβρίου 2001, θα μελετά επί 2 1/2 χρόνια τη σύνθεση του εδάφους του πλανήτη και θα πραγματοποιεί μετρήσεις για κρίσιμα χημικά στοιχεία, όπως το υδρογόνο, στην προσπάθειά του να εντοπίσει ίχνη νερού.

Εάν η αποστολή του Mars Odyssey στον Αρη αποδειχτεί επιτυχής, αναμένεται να υπάρξουν για πρώτη φορά στοιχεία για τη χημική σύσταση της επιφάνειας του πλανήτη και θα είναι μια γενική δοκιμή για μια μελλοντική επανδρωμένη αποστολή στον πλανήτη. Για να συμβεί αυτό, τα όργανα του διαστημοπολοίου θα μετρήσουν τις ακτινοβολίες που δέχεται η επιφάνειά του Αρη.

Είναι γεγονός πως η χημική σύσταση του πλανήτη, προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον, γιατί οι επιστήμονες θέλουν να διερευνήσουν αν υπήρξε ποτέ ζωή στον κόκκινο πλανήτη, αλλά και γιατί συνδέεται με την ιστορία του δικού μας πλανήτη και του ηλιακού συστήματος.

"Η αποστολή αυτή πρέπει να επιτύχει, δεν υπάρχει κανένα περιθώριο να μην επιτύχει" δήλωσε το στέλεχος της NASA Ed Weiler. Για την αμερικανική διαστημική υπηρεσία είναι θέμα τιμής πλέον να αποδείξει ότι το πρόγραμμα εξερεύνησης του Αρη είναι βιώσιμο, καθώς το Σεπτέμβριο του 1999 ο δορυφόρος Mars Climate συνετρίβη. Παρόμοια τύχη είχε και η αποστολή του Mars Polar Lander και έτσι, προκειμένου να αποφευχθεί νέα αποτυχία, η NASA δαπάνησε συνολικά 297 εκατομμύρια δολάρια στο νέο πρόγραμμα Odyssey.

Νερό μπορεί να κυλάει στην επιφάνεια του Άρη
Η πιθανότητα για ζωή στον Αρη βρίσκεται αντιμέτωπη με τον κριτική και κερδίζει την επιστημονική υποστήριξη.
Ενδείξεις για βακτήρια σε μετεωρίτη από τον Αρη
Spaceflightnow
See the daily launch times available for Mars Odyssey to lift off over the 20-day planetary alignment.
Overview of the scientific objectives of Mars Odyssey.