Μικροσυσκευη λέιζερ εντοπιζει καρκινους

Από το περιοδικό Scientific American

Το Εθνικό Εργαστήριο Sandia, το οποίο υπάγεται στο Αμερικανικό Υπουργείο Ενέργειας, ανακοίνωσε την ανακάλυψη μικροσυσκευής λέιζερ ικανής να εντοπίζει την παρουσία καρκινικών κυττάρων . Η συσκευή, η οποία έχει διαστάσεις μικρού κέρματος και ακούει στο όνομα «λέιζερ βιολογικών μικροκοιλωμάτων», δημιουργήθηκε για να βοηθά τους χειρουργούς να αφαιρούν κακοήθεις όγκουςελαχιστοποιώντας την άσκοπη καταστροφή υγιών ιστών .

Στην πραγματικότητα, η νέα συσκευή καθοδηγεί το χειρουργό ως προς το πότε ακριβώς πρέπει να σταματήσει να αφαιρεί ιστούς. Η συσκευή είναι σε θέση να εντοπίσει γρήγορα μια ομάδα κυττάρων με ανώμαλη συγκέντρωση πρωτείνης -όπως ακριβώς συμβαίνει στα καρκινικά κύτταρα- αφού εξετάσει έναν ελάχιστο αριθμό (ένα δισεκατομμυριοστό του λίτρου, ή μερικές εκατοντάδες κύτταρα) από αυτά. Στο εργαστήριο, η εφαρμογή του νέου εργαλείου στα κύτταρα του εγκεφάλου υπήρξε εξαιρετικά επιτυχής ενώ κατάφερε να διαχωρίσει υγιή κύτταρα του εγκεφάλου (αστροκύτταρα) από τα καρκινικά (γλοιοβλαστώματα).

Η συσκευή λειτουργεί ως εξής: Μια κατακόρυφη ακτίνα μικρολέιζερ διαπερνά τα κύτταρα καθώς αυτά αντλούνται μέσω μιας μικροαντλίας και προωθούνται μέσα από μικροσκοπικές αύλακες της γυάλινης επιφάνειας της συσκευής. Η αυξημένη πυκνότητα πρωτείνης που χαρακτηρίζει τα καρκινικά κύτταρα μεταβάλλει την ταχύτητα του φωτός λέιζερ που τα διαπερνά. Η αλλαγή αυτή καταγράφεται από ένα δέκτη στην έξοδο ως διαφορά συχνότητας, και στη συνέχεια μεταδίδεται μέσω μιας οπτικής ίνας σε έναν υπολογιστή που βρίσκεται τοποθετημένος κοντά στο όργανο.
Κατόπιν , με την εφαρμογή ενός ειδικού αλγορίθμου οι μετρήσεις λαμβάνουν διαγραμματική μορφή, η οποία «ενημερώνεται» συνεχώς και παρέχει στο χειρουργό τη δυνατότητα να παρακολουθεί στην οθόνη του υπολογιστή «κορυφές» και «κοιλάδες». Αυτό τον βοηθά να διαπιστώσει πότε ακριβώς το αίμα που αντλείται από την τομή έχει καθαριστεί από τα καρκινικά κύτταρα. ( Αναμένεται ότι με την περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας των μικρολέιζερ η συσκευή θα χρησιμοποιηθεί στην ταχεία παρακολούθηση της χημικής περιεκτικότητας υπόγειων υδάτων , αποβλήτων κω εκρηκτικών υλών , ενώ ήδη χρησιμοποιείται στη διάγνωση άλλων ανωμαλιών της πρωτείνης του αίματος, όπως στην περίπτωση της αναιμίας.

Υπέρηχοι μπορούν να καταστρέψουν καρκίνο χωρίς επέμβαση