Ο Γαλαξίας μας έχει κι άλλον βραχίονα

Από το ABC News, 7 Μαΐου 2004

Τα SAR μπορούν να διαδώσουν μέσω του ιδρώτα
και των λυμάτωνΟι αστρονόμοι θα πρέπει να αναθεωρήσουν το γνωστό χάρτη του Γαλαξία μας

Ο χάρτης του Γαλαξία μας, που φτιάχτηκε πριν 50 χρόνια, θα πρέπει να αποσυρθεί εξ' αιτίας της καταπληκτικής ανακάλυψης αυστραλών αστρονόμων ότι ο σπειροειδής γαλαξίας μας έχει έναν τεράστιο, εξωτερικό βραχίονα.

Ο νέος βραχίονας, που μοιάζει με τόξο, έχει μήκος 77.000 έτη φωτός και πάχος χιλιάδες έτη φωτός αποτελείται δε από αέριο υδρογόνο.

Βρίσκεται μακριά από τους τέσσερις γνωστούς βραχίονες που στροβιλίζονται γύρω από τον πυρήνα του Γαλαξία.

Δεδομένου ότι δεν είναι ορατός στα οπτικά μήκη κύματος του φάσματος, δεν μπορεί να φανεί από τα τηλεσκόπια.

Οι αστρονόμοι στο Australia Telescope National Facility στη Νότια Νέα Ουαλία, θα δημοσιεύσουν την ανακάλυψή τους στο Astrophysical Journal Letters.

Η ανακάλυψη τους έγινε στα πλαίσια ενός προγράμματος χαρτογράφησης της κατανομής του αερίου υδρογόνου πέρα από το Γαλαξίας μας.

Το μεγαλύτερο μέρος του Γαλαξία κρύβεται από την διαστρική σκόνη, αλλά το υδρογόνο εκπέμπει ραδιοκύματα που διέρχονται από τα νέφη της σκόνης, επιτρέποντας έτσι την ανίχνευση του από τα ραδιοτηλεσκόπια.

Η επικεφαλής της έρευνας, Naomi McClure-Griffiths, αναφέρει ότι είδαν έναν τεράστιο βραχίονα σε μια τεράστια περιοχή του ουρανού. Πιστεύει, δε, ότι ο βραχίονας είναι μια λεπτή αεριώδης σπείρα πολύ μεγάλου μήκους, που κάποτε ήταν ενωμένη με μια άλλη σπείρα αλλά αργότερα αποσυνδέθηκε.

Οι αστρονόμοι έχουν μείνει κατάπληκτοι πως τόσο καιρό δεν είχαν αντιληφθεί το βραχίονα.

"Ενώ φαινόταν καθαρά σε αρκετές παλιές παρατηρήσεις, δεν επισημάνθηκε ποτέ και δεν του δόθηκε κανένα όνομα", αναφέρει ο Tom Dame στο Harvard-Smithsonian Κέντρο για την Αστροφυσική στην Μασαχουσέτη.

Κινείται ο Ήλιος μέσα στον Γαλαξία μας;
Chaotic stars zoom around Milky Way