Έξι ακόμη φεγγάρια για το Δία

Από σελίδα του CNN, 13 Απριλίου 2003

Έξι περισσότερα φεγγάρια βρίσκονται σε τροχιά γύρω από το Δία, ανεβάζοντας έτσι σε 58 το συνολικό αριθμό των γνωστών φυσικών δορυφόρων του μεγαλύτερου πλανήτη του ηλιακού συστήματος.

jupiterΟι αστρονόμοι του Πανεπιστημίου της Χαβάης David Jewitt και Scott Sheppard, μαζί με τον Jan Kleyna του Πανεπιστημίου του Καίμπριτζ, ανήγγειλαν τις πρόσφατες ανακαλύψεις τους.

Τα φεγγάρια είναι μικροσκοπικά, διαμέτρου μόλις ένα μίλι, και περιστρέφονται γύρω από το Δία σε μια απόσταση δεκάδων εκατομμυρίων μιλίων. Αυτά τα φεγγάρια βρέθηκαν ως τμήμα μιας πρόσφατης αναζήτησης χρησιμοποιώντας τις δύο μεγαλύτερες ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές σε παγκόσμιο επίπεδο στα τηλεσκόπια Subaru και στο βουνό Mauna Kea της Χαβάης.

Οικογενειακή φωτογραφία των φεγγαριών του Δία.Τα φεγγάρια ακολουθούν ανάδρομες τροχιές, ταξιδεύοντας προς την αντίθετη κατεύθυνση της περιστροφής του Δία. Αυτό δείχνει ότι τα φεγγάρια συλλήφθηκαν με την βαρυτική έλξη του πεδίου βαρύτητας του Δία, ίσως λίγο μετά από τότε που ο ίδιος ο πλανήτη διαμορφώθηκε, λέει ο Jewitt.

Ο Δίας έχει τα περισσότερα φεγγάρια από οποιοδήποτε άλλο πλανήτη. Τα τέσσερα μεγαλύτερα ανακαλύφθηκαν από το Γαλιλαίο το 1610, Από εκείνα, ο Γανυμήδης είναι το μεγαλύτερο γνωστό φεγγάρι στο ηλιακό σύστημα, με μια διάμετρο 3.260 μιλίων.

Η ομάδα του Jewitt έχει βρεί συνολικά 18 φεγγάρια του Δία αυτή τη χρονιά και αναμένει να βρει περισσότερα.

"Σκεφτόμαστε ότι αν διατηρήσουμε αυτό το ρυθμό έρευνας με τις φωτογραφικές μηχανές και τα τηλεσκόπια που έχουμε στη διάθεσή μας, θα φτάσουμε στον αριθμό περίπου 100", λέει ο Jewitt.

Τα φεγγάρια των πλανητών