Η Ρωσία προγραμματίζει πυρηνικό σταθμό στον Άρη

Από σελίδα του BBC, της Αύγουστος 2003

Ρώσοι επιστήμονες έχουν αναγγείλει σχέδια για να κτίσουν έναν σταθμό πυρηνικής ενέργειας στον Άρη. Ισχυρίζονται ότι όλα τα απαραίτητα τεχνικά σχέδια έχουν τώρα ολοκληρωθεί, και - αφότου εξεταστούν μερικά δευτερεύοντα σημεία - όλα θα είναι έτοιμα για να αρχίσει η εργασία της κατασκευής.

ΆρηςΗ Ρωσία ελπίζει να φτιάξει μια μόνιμη βάση στον Άρη

Οι εγκαταστάσεις της παραγωγής της ενέργειας πρέπει να είναι σε λειτουργία από το 2030. Αλλά οι εμπειρογνώμονες έχουν απορίες για τη δυνατότητα της πραγματοποίησης του προγράμματος.

Ο πρώτος εξωγήινος σταθμός πυρηνικής ενέργειας θα εξυπηρετήσει το μόνιμο ερευνητικό καταυλισμό που ρώσοι επιστήμονες θεωρούν ότι θα μπορούσε να ιδρυθεί στον Άρη μέσα στα επόμενα 30 χρόνια.

Ο αναπληρωτής κύριος μηχανικός του Red Star - μια κρατική επιστημονική επιχείρηση που συνδέεται στενά με το Υπουργείο Πυρηνικής Ενέργειας της Ρωσίας - λέει ότι ο σταθμός θα κατασκευαστεί στις ορεινές περιοχές του Άρη, ενδεχομένως σε ένα από τα φαράγγια.

Θα παραγάγει αρκετή ενέργεια για τις μελλοντικές ρωσικές αποστολές στον πλανήτη για να είναι πλήρως ανεξάρτητο και δεν θα χρειαστεί περισσότερους από έξι μηχανικούς για να συντηρηθεί.

The Beagle 2 on Mars Ο κόκκινος πλανήτης είναι εξαιρετικά αφιλόξενος

Οι επιστήμονες λένε ότι ο σταθμός είναι τώρα σχεδόν έτοιμος να χτιστεί - το μόνο που πρέπει να κάνουν είναι να βρεθεί ένας τρόπος να προστατευθεί το προσωπικό και το περιβάλλον από την ακτινοβολία.

Το μόνο εμπόδιο που μπορεί να το σταματήσει είναι πώς να μεταφερθούν οι έτοιμες δομικές μονάδες σε μια περιοχή 300 εκατομμύρια χιλιόμετρα μακριά από τη Γη.

Το σχέδιο είναι ότι ο βαρύτερος εξοπλισμός θα μεταφερθεί στον Άρη από ένα αυτόματο όχημα - όπως το ευρωπαϊκό Λαγωνικό - Beagle 2 - που κάνει τώρα το ταξίδι του στον κόκκινο πλανήτη.

Οι ειδικοί επιστήμονες λένε ότι τα πιο λεπτά είδη θα φθάσουν με επανδρωμένο διαστημόπλοιο.

Το πλήρωμά του θα χτίσει και το σταθμό και την ερευνητική βάση για όλες τις μελλοντικές αποστολές.

Αποικία στο φεγγάρι στα προσεχή 20 χρόνια θα μπορούσαν να κάνουν οι άνθρωποι