Ζωντανά βακτηρίδια καλλιεργήθηκαν από έναν μετεωρίτη, αλλά μήπως είναι Γήϊνα;

Από σελίδα του NewScientist 11-Μαϊου-2001

Πρωταρχικά ΚύτταραΖωντανά βακτηρίδια έχουν βρεθεί μέσα σε έναν μετεωρίτη σε ένα μουσείο της Νάπολης, σύμφωνα με δύο ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Νάπολης - και εξηγούν ότι τα βακτηρίδια δεν είναι από τη Γη.

Η ανακάλυψη των δύο ερευνητών φαίνεται να υποστηρίζει τη θεωρία της Πανσπερμίας, σύμφωνα με την οποία η ζωή στη Γη προήλθε από μικροοργανισμούς που μεταφέρθηκαν από άλλα ηλιακά συστήματα εγκλωβισμένοι μέσα σε μετεωρίτες

Εάν αυτά ήταν πραγματικά τα πρώτα αλλοδαπά ζωύφια, θα μπορούσε με εντυπωσιακό τρόπο,  να εγκαταστήσει την αμφισβητούμενη θεωρία ότι η Γη αποικήθηκε με τη ζωή από το διάστημα. Αλλά οι βρετανοί  γεωλόγοι, που βρήκαν τα τοπικά βακτηρίδια μέσα σε έναν μετεωρίτη στην Ανταρκτική πέρυσι, προειδοποιούν ότι οι Ιταλοί μπορεί απλά να είχαν παρατηρήσει κατά κάποιο τρόπο ΓήΙνα.

Ο Bruno D'Argenio, ένας γεωλόγος, και Giuseppe Geraci, ένας μοριακός βιολόγος, λένε για παράδειγμα ότι καλλιέργησαν τα βακτηρίδια από έναν μετεωρίτη που κρατιέται στο ορυκτολογικό μουσείο στη Νάπολη. Τα βακτηρίδια ενσφηνώθηκαν μέσα στη δομή κρυστάλλου των μεταλλευμάτων, αλλά αναστήθηκαν όταν τοποθετήθηκε ένα δείγμα του βράχου σε ένα μέσο καλιέργειας. Αυτά σχημάτισαν αποικίες και ήταν ευαίσθητα στα αντιβιοτικά.

Η ομάδα έβγαλε ένα δελτίο τύπου με αυτές τις παρατηρήσεις αυτή η εβδομάδα, αλλά δεν έχει εκθέσει ακόμα τις μεθόδους τους στους συναδέλφους τους. Ο D'Argenio θα τα παρουσιάσει σε μια συνεδρίαση για τη εξωγήινη βιολογία στο Frascati, της Ιταλία αργότερα το Μάιο.

Ακραίες θερμοκρασίες

Η απόδειξη ότι τα βακτηρίδια δεν ήταν επίγεια, εξηγεί η ομάδα, ήταν ότι αυτά επέζησαν όταν αποστειρώθηκε το δείγμα σε 950 °C και πλύθηκε με οινόπνευμα. Τα βακτηρίδια που φθάνουν από το διάστημα πρέπει να επιζήσουν σε υψηλές θερμοκρασίες, υποστηρίζουν, ενώ το οινόπνευμα θα απέβαλλε τα γήινα μικρόβια που κατοικούν στην επιφάνεια της.

Αλλά ο David Wynn-Williams της Βρετανικής Αποστολής Τοπογράφησης της Ανταρκτικής λέει ότι τα γήινα βακτηρίδια θα μπορούσαν εύκολα να εισβάλουν στη δομή του βράχου καθώς έμπαινε στο μουσείο, σε βάθη που δεν επηρεάστηκαν από τη θερμότητα ή το οινόπνευμα.

Αυτός και οι συνάδελφοι του βρήκαν βακτηρίδια ακτινομυκήτων μέσα στα κρύσταλλα ενός Αρειανού μετεωρίτη πέρυσι, που έμοιαζε ακριβώς όπως τα ανταρκτικά εδαφολογικά βακτηρίδια, και αυξήθηκαν με την παρουσία της υγρασίας.

Δοκιμή γονιδίων

Η ιταλική ομάδα εξηγεί επίσης πως το DNA των βακτηριδίων τους είναι αντίθετα από οποιοιδήποτε πάνω στη Γη. "Αλλά χωρίς τις πειραματικές λεπτομέρειες, δεν μπορούμε πραγματικά να πούμε," λέει ο Luigi Colangelli του Παρατηρητήριου Capodimonte στη Νάπολη.

"Πιστεύω ότι θα βρούμε τα στοιχεία της ζωής αλλού," λέει ο Βρεττανός Wynn-Williams. "Αλλά απαιτεί σχεδόν έναν μετεωρίτη αποστειρωμένο από τη στιγμή που προσγειώνεται."

Αυτός ο δύσκολος στόχος μπορεί να γίνει ολοένα πιο δύσκολος. Τα στοιχεία έχουν προκύψει πρόσφατα, σε ένα κλιμακούμενο λαθρεμπόριο κλεμμένων μετεωριτών.

Buckyballs από το εξωτερικό διάστημα
Νέα δεδομένα στην ανίχνευση των βιομορίων
Αυτοδημιούργητα κύτταρα δείχνουν πως η ζωή μπορεί να ήλθε από το διάστημα.
Η ζωή θα μπορούσε να υπάρξει στη Γη 4.3 δισ. έτη πριν, φανερώνουν ανακαλυφθέντα ζιρκόνια
Στο φως ένα από τα αρχικά στάδια της ζωής.
Nasa Astrobiology Institute
SETI
NASA Η σελίδα της NASA για την αστροβιολογία.