Η Γη... αδυνάτισε

EarthΟ γαλάζιος πλανήτης.

Εάν είστε από εκείνους ή εκείνες που πιστεύουν ότι είναι αδύνατο να χάσουν κιλά, τα νέα είναι καθησυχαστικά: ακόμη και ο πλανήτης μας φαίνεται να έχασε βάρος, τουλάχιστον σε σχέση με αυτό που πιστεύαμε έως σήμερα ότι είχε.

Οι νέοι υπολογισμοί για τη μάζα του πλανήτη μας προέκυψαν από νέες και ακριβέστερες μετρήσεις της δύναμης της βαρύτητας, τις οποίες πραγματοποίησε ομάδα επιστημόνων του Πανεπιστημίου Washington.

Σύμφωνα με τους νέους υπολογισμούς, η Γη έχει μάζα 5.972 εξάκις εκατομμυρίων τόνων (ο αριθμός 5.972 ακολουθούμενος από 18 μηδενικά), "λίγο" μικρότερη από εκείνη των 5.978 εξάκις εκατομμυρίων τόνων που πιστεύαμε μέχρι πρόσφατα.

Στο παρελθόν είχαν χρησιμοποιηθεί πολλοί τρόποι υπολογισμού της βαρύτητας και ειδικότερα της παγκόσμιας σταθεράς της, η οποία στα μαθηματικά συμβολίζεται με το γράμμα G. Καθεμία από αυτές τις μετρήσεις έδινε ένα ελάχιστα διαφορετικό αποτέλεσμα, συνοδευόμενο από έναν ορισμένο βαθμό αβεβαιότητας.

Οι νέες μετρήσεις θεωρούνται οι ακριβέστερες που πραγματοποιήθηκαν ποτέ, μολονότι χρησιμοποιήθηκε μία πειραματική διάταξη που είχε ανακαλυφθεί από το 18ο αιώνα. Δείτε και το άρθρο Η σταθερά G αλλάζει.

Πάντως, η Διεθνής Επιτροπή για Δεδομένα της Επιστήμης ανακοίνωσε ότι προς το παρόν δεν θα προβεί σε καμία τροποποίηση των τιμών που χρησιμοποιούμε για τη σταθερά G και τη μάζα της Γης, έως ότου ολοκληρωθούν και διασταυρωθούν τα σχετικά πειράματα.