Οι μικρές πλανητικές ασταθείς ταλαντώσεις θα μπορούσαν να αποκαλύψουν φεγγάρια που να φέρουν ζωή

Πηγή: ANI, 15 Νοεμβρίου 2008

Κρυμμένα φεγγάρια εξωπλανητών, που θα μπορούσαν να κρύβουν μορφές της ζωής, μπορεί να αποκαλυφθούν από τις ασταθείς κινήσεις των πλανητών τους, σύμφωνα με υπολογισμούς από έναν επιστήμονα.

Ασταθής κίνηση εξωπλανήτη (που έχει μεγεθυνθεί για να παρουσιαστεί πιο καθαρά) λόγω της παρουσίας ενός δικού του φεγγαριού

Σχεδόν το σύνολο των 30 γνωστών εξωπλανητών που βρίσκονται στην κατοικήσιμη ζώνη των μητρικών άστρων είναι γίγαντες αερίου.

"Ωστόσο, θα μπορούσαν να έχουν βραχώδη φεγγάρια, ενδεχομένως σαν τη Γη, λέει ο David Kipping του Πανεπιστημιακού Κολεγίου του Λονδίνου.

Οι υπολογισμοί του Kipping, που θα εμφανιστούν στο Monthly Notices της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας με τίτλο 'Transit Timing Effects due to an Exomoon', δείχνουν ότι τέτοια φεγγάρια θα αποκαλύψουν την παρουσία τους όταν ο πλανήτης περνά μπροστά από το αστέρι, όπως εμφανίζεται από τη Γη.

Ένα φεγγάρι θα προκαλεί μια ασταθή κίνηση στην τροχιά του πλανήτη, οπότε η θέση και η ταχύτητα του πλανήτη θα διαφέρουν ελαφρώς για κάθε διέλευση.

Σύμφωνα με τον Kipping, τα υπάρχοντα τηλεσκόπια, όπως το COROT, θα μπορούσαν να ανιχνεύσουν τη μάζα ενός φεγγαριού με τη μάζα της Γης που στρέφεται γύρω από έναν αέριο γίγαντα πλανήτη σαν τον Ποσειδώνα.

Ένας νέος εξωπλανήτης μπορεί να περιέχει καυτό πάγο