Το διαστημόπλοιο Rosetta  συναντά τον αστεροειδή Steins στις 5 Σεπτεμβρίου

Πηγή: Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, 2 Σεπτεμβρίου 2008

Ευρισκόμενο στον δρόμο για να συναντήσει τον κομήτη 67/Churyumov-Gerasimenko, το Rosetta σκοπεύει να παρατηρήσει και δυο αστεροειδείς : τον Steins στις 5 Σεπτεμβρίου 2008, και τον Lutetia στις 10 Ιουνίου του 2010.

Το διαστημόπλοιο Rosetta της ESA θα κάνει μια ιστορική συνάντηση με τον αστεροειδή Steins στις 5 Σεπτεμβρίου 2008.

Ο αστεροειδής Steins είναι ο πρώτος επιστημονικός στόχος του Rosetta. Το διαστημόπλοιο θα φτάσει στο ραντεβού του με τον αστεροειδή, κατά τη διάρκεια της πρώτης εισβολής μέσα στην αστεροειδή ζώνη που βρίσκεται μεταξύ των τροχιών του Άρη και του Δία, ενώ βρίσκεται σε πορεία προς την κομήτη 67/Churyumov-Gerasimenko και που αναμένεται να τον συναντήσει το Μάιο του 2014. Τότε θα φύγει μια μικρή συσκευή-εργαστήριο από το Rosetta (που είναι γνωστή ως Philae) για να φτάσει στην επιφάνεια του κομήτη και να την εξετάσει.

Ο αστεροειδής αυτός είναι τύπου E, που σημαίνει ότι είναι ένας πυριτικός αστεροειδής με σκοτεινή επιφάνεια, ενώ δεν έχει εξεταστεί ποτέ πριν από διαστημόπλοιο.

Το συνολικό ταξίδι του σκάφους μέχρι τον κομήτη θα διαρκέσει 10 χρόνια και ήδη μετρά 4,5 χρόνια πορείας ή 360 εκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη.

Αλλά το ταξίδι των 6,5 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων θα διακοπεί την Παρασκευή, όταν το σκάφος θα κάνει μανούβρες μέσα στην αστεροειδή ζώνη μεταξύ του Άρη και του Δία.

Μερικά χιλιόμετρα 360 εκατ. ευρώ (225 εκατομμύρια μίλια) από το σπίτι, Rosetta θα διενεργήσει την άλλη να αφήσει τη σειρά κάμερες και σαρωτές αρασέ τι θα μπορούσε να είναι μία εκπληκτική θέα σε 10 χμ (έξι μιλίων)-μακρύ χώρο βράχο που ονομάζεται (2867 ) Steins.

Η μελέτη των αστεροειδών είναι εξαιρετικά σημαντική, δεδομένου ότι αντιπροσωπεύουν ένα δείγμα του υλικού του ηλιακού συστήματος σε διάφορα στάδια της εξέλιξης του - ένα κλειδί για την κατανόηση της προέλευσης του δικού μας πλανήτη και της πλανητικής μας γειτονιάς.

Η πλησιέστερη προσέγγιση με το Steins προβλέπεται να γίνει στις 5 Σεπτεμβρίου στις 10:58 ώρα Ελλάδας, από μια απόσταση 800 km, κατά το οποίο το διαστημόπλοιο δεν θα βρίσκεται σε επικοινωνία με τη Γη. Τότε θα μετρήσει το μέγεθος, την περιστροφή του και ίσως κάποια στοιχεία για το υλικό του.

Η πρώτη επαφή με το διαστημόπλοιο και η ανακοίνωση για την επιτυχημένη πτήση θα διεξαχθεί στις 21:23. Οι πρώτες εικόνες και τα δεδομένα που θα συλλεχθούν από το Rosetta θα αποστέλλονται στη Γη τη νύχτα της 5ης προς την 6η Σεπτεμβρίου και θα υποβληθούν σε προκαταρκτική επεξεργασία το πρωί στις 6 Σεπτεμβρίου.

Το διαστημόπλοιο που έφυγε το 2004 έχει κάνει ήδη δύο βρόχους γύρω από τη Γη και μια φορά κοντά στον Άρη, χρησιμοποιώντας την πλανητική βαρύτητα ως 'σφεντόνα' για να το βοηθήσει να αυξήσει την ταχύτητα του.

Μια τρίτη βαρυτική "σφεντόνα" από τη Γη αναμένεται να γίνει το Νοέμβριο του 2009.

Αναχώρησε τελικά το Rosetta για το 10-ετές ταξίδι του στο μακρινό κομήτη