Τα διαμάντια ενδεχομένως να ώθησαν τη δημιουργία ζωής στη Γη

Πηγή: PATHFINDER, 28 Ιουλίου 2008

Ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της επιστήμης είναι το πώς ξεκίνησε η ζωή. Σήμερα, μία ομάδα ερευνητών υποστηρίζει πως τα διαμάντια ενδεχομένως να υπήρξαν, εκτός από καλύτερος φίλος των γυναικών, και καλύτερος φίλος της ζωής.

Οι επιστήμονες εδώ και πολύ καιρό θεωρητικολογούσαν πως η ζωή στη Γη δημιουργήθηκε από μία αρχέγονη «σούπα» πρόδρομων χημικών. Κανείς όμως δεν ξέρει πως αυτά τα απλά αμινοξέα, που θεωρούνται ως οι θεμέλιοι λίθοι της ζωής, συγκεντρώθηκαν σε πολύπλοκα πολυμερή, απαραίτητα για τη γένεση.

Τα διαμάντια είναι η κρυσταλλική μορφή του άνθρακα, που θεωρείται από τα αρχαιότερα δείγματα ζωής στον πλανήτη. Σε διάφορα εργαστηριακά τεστ, που είχαν ως στόχο να επιβεβαιώσουν μελέτες που έγιναν πριν από 3 δεκαετίες, οι ερευνητές ανακάλυψαν πως όταν επεξεργαστεί με υδρογόνο, το φυσικό διαμάντι σχηματίζει κρυσταλλικά στρώματα νερού στην επιφάνειά του και όπως όλοι γνωρίζουμε, το νερό είναι απαραίτητο για τη ζωή. Τα τεστ έδειξαν επίσης πως υπήρχε ηλεκτρική αγωγιμότητα, η οποία ενδεχομένως να λειτούργησε ως κλειδί για την επίτευξη χημικών αντιδράσεων, απαραίτητων για τη δημιουργία της πρώτης γέννησης.

Όταν τα πρωτόγονα μόρια προσγειώθηκαν στην επιφάνεια αυτών των υδρογονωμένων διαμαντιών, που βρίσκονταν στην ατμόσφαιρα της «νεαρής» Γης πριν από μερικά δισεκατομμύρια χρόνια, η αντίδραση που προκλήθηκε ενδεχομένως να ήταν αρκετή ώστε να δημιουργήσει περισσότερο πολύπλοκα οργανικά μόρια, τα οποία με τη σειρά τους δημιούργησαν ζωή.

Η έρευνα, που διεξήχθη από τους Γερμανούς επιστήμονες Andrei Sommer, Dan Zhu και Hans-Joerg Fecht του Πανεπιστημίου του Ulm, δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Crystal Growth & Design της Αμερικανικής Ένωσης Χημικών και χρηματοδοτήθηκε από το Landesstiftung Baden-Wurttemberg Bionics Network.

Μια άλλη θεωρία, γνωστή ως πανσπερμία, υποστηρίζει πως η ζωή έφτασε στη Γη από το διάστημα, με τη μορφή οργανισμών που έπεσαν ως βροχή μέσω μικροσκοπικών μετεωριτών ή γιγάντιων κομητών.

Η νέα έρευνα, εντούτοις, δεν απαντάει με σαφήνεια στο ερώτημα για το πώς ξεκίνησε η ζωή. Το μόνο που κάνει είναι να δώσει μία ακόμα πιθανή εκδοχή.

«Τα υδρογονωμένα διαμάντια θεωρούνται η καλύτερη όλων των πιθανών βάσεων για τη δημιουργία ζωής,» δήλωσαν οι ερευνητές.