Νέα τεχνική απεικόνισης του μαστού βελτιώνει την διάγνωση του καρκίνου

Πηγή: Reuters, 30 Ιουνίου 2008

Μια τεχνική, που ονομάζεται μοριακή απεικόνιση του μαστού, φαίνεται να έχει σχεδόν την ίδια ακρίβεια όπως και η μαγνητική τομογραφία για τον εντοπισμό των κρουσμάτων του καρκίνου του μαστού, αλλά είναι λιγότερο δαπανηρή.

Οι διαπιστώσεις αυτές αναφέρθηκαν από την Carrie Beth Hruska της Mayo Clinic στην ετήσια συνάντηση για τον καρκίνο του μαστού στη Βαλτιμόρη.

"Η μοριακή απεικόνιση του μαστού είναι διαθέσιμη τώρα μόνο στη Mayo Clinic, αλλά θα γίνει διαθέσιμη σύντομα και στο ευρύ κοινό," ανέφερε η Hruska.

Η μοριακή απεικόνιση του μαστού, ή MBI, γίνεται με την έγχυση ενός ραδιοστοιχείου σαν δείκτης. "Έχει μεγάλη συγγένεια με τα καρκινικά κύτταρα," εξήγησε η Hruska, και οποιοδήποτε τυχόν θερμό σημείο μπορεί να ανιχνευτεί από μια κάμερα ακτίνων-γ.

Αυτή και οι συνάδελφοί της χρησιμοποίησαν την μοριακή απεικόνιση MBI καθώς και τη μαγνητική τομογραφία MRI σε 48 γυναίκες που έπασχαν από καρκίνο του μαστού, 42 εκ των οποίων είχαν ύποπτες περιοχές, όπως φάνηκαν σε προηγούμενες εξετάσεις, και 6 που ήταν σε υψηλό κίνδυνο για καρκίνο του μαστού. Σε ένα σύνολο 54 γυναικών είχε διαγνωσθεί καρκίνος σε 32 ασθενείς.

Η μαγνητική απεικόνιση MRI σε 53 άτομα ανίχνευσε σε 31 ασθενείς καρκίνο, ενώ η νέα απεικόνιση MBI σε 51 άτομα ανίχνευσε καρκίνοι σε 30 ασθενείς. Ένας καρκίνος δεν ήταν ανιχνεύσιμος ούτε με μαγνητική τομογραφία, ούτε με MBI ή με μαστογραφία ή υπερηχογράφημα.

Δεκαέξι ασθενείς ήταν αρνητικοί για καρκίνο μετά την μαγνητική τομογραφία και την MBI. Υπήρξαν εννέα αληθινά αρνητικές διαπιστώσεις σχετικά με μαγνητική τομογραφία και οκτώ αληθινά αρνητικές διαπιστώσεις με τη νέα μέθοδο MBI.

Επειδή η πλειοψηφία των ασθενών κατά τη μελέτη αυτή είχε μεγάλη υποψία ότι έχουν καρκίνο του μαστού, τα αποτελέσματα ενδέχεται να διαφέρουν κατά τον προσυμπτωματικό έλεγχο για γυναίκες μέσου όρου κινδύνου, προειδοποίησε η Hruska.

"Καθώς η μαγνητική τομογραφία χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο, το κόστος θα γίνει ένας πολύ σημαντικός παράγοντας. Η MBI κοστίζει 4 έως 6 φορές λιγότερο από τη μαγνητική τομογραφία, ενώ η MBI είναι συγκρίσιμη με την μαγνητική τομογραφία", λέει.

Και κατέληξε, "Η τεχνολογία αυτή χρειάζεται να βελτιωθεί κι άλλο και είναι αναγκαίες περισσότερες μελέτες, αλλά φαίνεται ότι αυτή είναι μια πολλά υποσχόμενη, αποδοτική μέθοδος που μπορεί να είναι χρήσιμη για προσυμπτωματικό έλεγχο για καρκίνο του μαστού."

Επίσης, στην ίδια συνάντηση ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Εμορι στην Ατλάντα δοκίμασαν τη χρήση τρισδιάστατης μαστογραφίας σε 1.500 γυναίκες με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του μαστού και είδαν ότι αύξησε τα ποσοστά ανίχνευσης καρκίνου κατά 23% σε σύγκριση με τη συμβατική μαστογραφία.