Θα μελετηθούν οι επιδράσεις των μαγνητικών τομογραφιών πάνω στην υγεία

Πηγή: Reuters, 23 Μαΐου 2008

Η Υπηρεσία Προστασίας της Υγείας στη Βρετανία (HPA) ανακοίνωσε ότι πρόκειται να μελετήσει τις επιπτώσεις που έχουν πάνω στην ανθρώπινη υγεία οι μαγνητικοί τομογράφοι νέας γενιάς (MRI).

Οι τομογράφοι με μαγνητικά πεδία MRI μπορεί να δώσουν λεπτομερείς εικόνες του μαλακού ιστού του σώματος, και μπορούν να χρησιμοποιηθούν αντί των τομογράφων με ακτίνες X (CT).

Ο William Stewart, πρόεδρος της Υπηρεσίας HPA, ανέφερε ότι τα μαγνητικά πεδία, που παράγονται από τα μηχανήματα MRI, είναι αρκετά ισχυρά και μέχρι τώρα υπάρχει έλλειψη γνώσεων για τις πιθανές δυσμενείς μακροπρόθεσμες επιπτώσεις πάνω στην υγεία, τόσο για το ιατρικούς προσωπικό όσο και για τους ασθενείς.

Η Υπηρεσία Προστασίας της Υγείας θα οργανώσει μια ομάδα εργασίας που θα διεξαγάγει έρευνες για τις τυχόν ασθένειες. Στην αρχή για το προσωπικό που χειρίζεται τα μηχανήματα και μετά θα υποβάλει στην HPA μια έκθεση μέσα σε ένα χρόνο από την έναρξη της μελέτης.

Ο William πρόσθεσε: "Η τομογραφία με MRI έχει μερικά αναμφίβολα οφέλη στην ιατρική, ειδικά σαν ενισχυτικό στην ακριβή κλινική διάγνωση. Εντούτοις πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι τα μαγνητικά πεδία που παράγονται από τις μηχανές είναι αρκετά ισχυρά και ότι αυτά τα πεδία αυξάνονται ολοένα προκειμένου να επιτευχθεί μια βελτιωμένη εικόνα του σώματος."

Η Απεικόνιση Μαγνητικού Συντονισμού (MRI) αναπτύχθηκε αρχικά πριν 30 χρόνια για να ενισχύσει την ιατρική διάγνωση. Είναι βασισμένη στον μαγνητικό πυρηνικό συντονισμό, η οποία χρησιμοποιεί την αλληλεπίδραση των μαγνητικών πεδίων με τα σπιν των πυρήνων των ατόμων για να δώσει αναλυτικές πληροφορίες για τα συστατικά των χημικών ουσιών και των βιολογικών υλικών.

Η MRI δεν χρησιμοποιεί ακτινοβολία ιονισμού και γι αυτό πλεονεκτεί στις εξετάσεις των παιδιών ή τις κοιλιακές εξετάσεις όπου οι δόσεις της ακτινοβολίας μπορούν να είναι υψηλές. Εντούτοις, οι τομογράφοι με MRI βασίζονται σε έναν συνδυασμό ισχυρών μαγνητικών πεδίων και ραδιοκυμάτων και γι αυτό υπάρχει ανάγκη για μελέτη των χειριστών που εργάζονται στα μηχανήματα. Οι άνθρωποι εκτίθενται βέβαια σε υψηλά μαγνητικά πεδία στη βιομηχανία και αλλού, αλλά οι τομογράφοι MRI παράγουν πολύ πιο ισχυρά μαγνητικά πεδία.

Πως λειτουργεί η πυρηνική μαγνητική τομογραφία;