Αναπτύχθηκαν βιομαγνήτες για να χρησιμοποιηθούν στην ανίχνευση του καρκίνου του μαστού

Πηγή: ScienceDaily, 29 Φεβρουαρίου 2008

Μια ομάδα από το Γενικό Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (UCL) έχει αναπτύξει μια νέα ιατρική συσκευή, που θα καταστήσει την έγκαιρη ανίχνευση του καρκίνου του μαστού πιο αποδοτική οικονομικά και πιο εύκολη στη διαχείριση της. Η ομάδα προγραμματίζει να χρησιμοποιήσει μαγνητικά νανοσωματίδια και ένα εξαιρετικά ευαίσθητο μαγνητόμετρο, που το ονόμασαν HistoMag για να ανιχνεύσει καρκινώδη κύτταρα σε δείγματα του ιστού από το στήθος.

"Κάθε έτος 35.000 οι γυναίκες εντοπίζονται με καρκίνο του μαστού στη Βρετανία και το πρόγραμμα της εξέτασης τους είναι τεράστια επιχείρηση," λέει ο καθηγητής Quentin Pankhurst του Κέντρου του Λονδίνου για τη νανοτεχνολογία και του τμήματος του UCL για τη φυσική & αστρονομία. "Μέχρι τώρα, οι παθολογοανατόμοι  έπρεπε να χρωματίσουν δείγματα από ιστό με κατάλληλες χρωστικές ουσίες για να καθορίσουν εάν ήταν αυτά υγιή ή καρκινικά. Με όρους βελτίωσης της διαδικασίας, το κύριο πρόβλημα είναι ότι όλα τα αποτελέσματα είναι ανοικτά σε ερμηνεία και κάθε δοκιμή πρέπει να ελεγχθεί χωριστά από έναν ειδικό.

"Στο UCL δουλέψαμε στο νέο πεδίο του Βιομαγνητισμού και αναπτύξουμε μια τεχνική που προσφέρει πιο ποσοτικά και αξιόπιστα αποτελέσματα, επιτρέποντας ταυτόχρονα στους παθολόγους να προσδιορίσουν τα ανώμαλα τμήματα του ιστού πιο γρήγορα.

"Τα καρκινικά κύτταρα έχουν μια πρωτεΐνη στην επιφάνειά τους, τη HER2. Χρησιμοποιούμε λοιπόν ένα διάλυμα αντισωμάτων του HER2, που κολλά με μαγνητικά νανοσωματίδια, για να χρωματίσει το δείγμα του ιστού. Χρησιμοποιώντας το HistoMag μπορούμε να ανιχνεύσουμε την ποσότητα των συγκολλημένων μαγνητισμένων αντισωμάτων, τα οποία συνδέονται με την πρωτεΐνη HER2, δίνοντας μας στη συνέχεια μια ακριβή εικόνα της διάδοσης των καρκινικών κυττάρων."

Με την αυτοματοποίηση της διαδικασίας, μέσω της οποίας τα καρκινικά κύτταρα ανιχνεύονται και ποσολογούνται, το HistoMag όχι μόνο θα διευκολύνει την πίεση που δέχονται οι παθολογοανατόμοι, αλλά και θα βοηθήσει να ταυτοποιηθούν τα 15-30% των ασθενών που είναι δυνατό να ωφεληθούν από τη θεραπεία με το φάρμακο Herceptin. Με κόστος 30,000 λίρες ανά ασθενή το χρόνο, είναι ουσιαστικό να δοθεί το Herceptin σε εκείνες τις γυναίκες που θα αποκριθούν θετικά σε αυτό.

Προσοχή: Η συσκευή αυτή δεν είναι οι βιομαγνήτες που χρησιμοποιούν ορισμένοι για να θεραπεύσουν ορισμένες αρρώστιες, όπως τενοντίτιδες, πονόδοντους, πονοκέφαλους, πόνους στην πλάτη, αρθριτικά, πόνους στο γόνατο (ή άλλη άρθρωση), τραυματισμούς, πόνους στους μυς κλπ. Η μέθοδος αυτή είχε ανακαλυφθεί από τους Κινέζους χιλιάδες χρόνια πριν και γίνεται με τη χρήση ενός κατάλληλου μαγνητικού πεδίου, οπότε οι ηλεκτρικές συνθήκες της συγκεκριμένης προβληματικής περιοχής του σώματος μπορούν να χειριστούν κατάλληλα. Ο σκοπός του μαγνητικού πεδίου είναι αναγκάσουν την ηλεκτρο-βιο-χημική δραστηριότητα των κυττάρων να προσλάβουν την κατάλληλη ενέργεια, ώστε να επιστρέψουν στην κατάλληλη κατάσταση τους, γνωστή ως ομοιόσταση. Οι μαγνήτες που χρησιμοποιούνται συνήθως είναι από το ισχυρότερο, διαθέσιμο μαγνητικό υλικό στον κόσμο το NeFeB (νεοδύμιο - σίδηρος - βόριο).