Η ακτινοβολία του κινητού αλλάζει τις πρωτεϊνες του δέρματος

Πηγή: Reuters, 12 Φεβρουαρίου 2008

Μια νέα έρευνα προστέθηκε στις υπάρχουσες σχετικά με την επίδραση της χρήσης κινητού τηλεφώνου στον ανθρώπινο οργανισμό. Ερευνητές της Φινλανδικής Αρχής για την Ασφάλεια από την Ακτινοβολία και την Πυρηνική Ενέργεια αναφέρουν ότι πρωτεΐνες των ανθρωπίνων κυττάρων του δέρματος υφίστανται αλλαγές όταν το άτομο εκτίθεται σε ακτινοβολία κινητού τηλεφώνου.

Τα αποτελέσματα προέκυψαν ύστερα από μελέτη σε δέκα γυναίκες στις οποίες μικρή περιοχή δέρματος στον πήχη του χεριού εκτέθηκε στην ακτινοβολία για μια ώρα. Βιοψίες της συγκεκριμένης περιοχής έδειξαν αλλαγές στο μοτίβο οκτώ πρωτεϊνών από τις 580 που αναλύθηκαν συνολικά, κάτι που δεν φάνηκε σε αντίστοιχες βιοψίες δέρματος το οποίο δεν είχε εκτεθεί στην ακτινοβολία.

Οι Φιλανδοί επιστήμονες σημειώνουν ότι τα νέα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχει βιολογική επίδραση της ακτινοβολίας που εκπέμπεται από τα κινητά, ακόμη και αν αυτή είναι περιορισμένη. Ο ερευνητής Dariusz Leszczynski προσθέτει πάντως, σε δημοσίευση που έγινε στο διαδικτυακό επιστημονικό έντυπο «BMC Genomics», ότι τα υπάρχοντα στοιχεία δεν αποδεικνύουν κίνδυνο για την υγεία.

Η αρχή αναμένεται να διερευνήσει περαιτέρω το θέμα σε εκτενέστερη μελέτη 50 έως 100 εθελοντών μέσα στο 2009.

Τα κινητά δεν αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου λέει μια μελέτη 1000 ασθενών με καρκίνο του εγκεφάλου