Τα κινητά μπορούν να γίνουν αισθητήρες πυρηνικής τρομοκρατίας;

Πηγή: NetIndia, 23 Ιανουαρίου 2008

Αμερικανοί επιστήμονες αναπτύσσουν ένα σύστημα που χρησιμοποιεί τα κινητά για να ανιχνεύσουν και να παρακολουθήσουν την πυρηνική ακτινοβολία για να αποτρέψουν τις επιθέσεις με πυρηνικά όπλα.

Οι πανεπιστημιακοί ερευνητές του Purdue είπαν ότι ένα τέτοιο δίκτυο θα μπορούσε να καλύψει όλες τις ΗΠΑ με εκατομμύρια κινητά, εξοπλισμένα με ειδικούς αισθητήρες ακτινοβολίας ικανούς να ανιχνεύσουν ακόμη και τα πιο μικρά υπολείμματα ενός ραδιενεργού υλικού.

Δεδομένου ότι τα κινητά περιέχουν ήδη εντοπιστές του παγκόσμιου συστήματος θέσης, το υπάρχον δίκτυο θα χρησίμευε ως ένα σύστημα ανίχνευσης, λέει ο καθηγητής της φυσικής Ephraim Fischbach. Θα είναι μια συσκευή μικρή και φτηνή που θα βρίσκεται στα lap-top ή στα κινητά τηλέφωνα.

Ο Fischbach λέει ότι οι αισθητήρες στα κινητά δεν θα κάνουν την ανίχνευση του στόχου ξεχωριστά.

Ο ίδιος λέει ότι η συλλογική δράση των αισθητήρων, συνδυασμένη με ανάλυση με τη βοήθεια λογισμικού, θα ανιχνεύει την πηγή. "Το σύστημα θα διαβίβαζε τα σήματα σε ένα κέντρο δεδομένων, και το κέντρο αυτό εν συνεχεία θα διαβίβαζε τις πληροφορίες στις αρχές χωρίς το πρόσωπο ποτ έχει το κινητό τηλέφωνο να ξέρει τίποτα.

Πέστε ότι ένα αυτοκίνητο μεταφέρει ραδιενεργό υλικό για μια βόμβα. Καθώς το αυτοκίνητο θα περνά μπροστά από ανθρώπους με ειδικά κινητά, αυτά τα τηλέφωνα χωριστά το ένα από το άλλο θα έστελναν σήματα σε ένα επιχειρησιακό κέντρο, που θα επιτρέψει στις αρχές να παρακολουθήσουν την πηγή.