Το γραφένιο μπορεί να αντικαταστήσει το πυρίτιο στα ηλεκτρονικά

Πηγή: UPI, 17 Σεπτεμβρίου 2007

Αμερικανοί φυσικοί έχουν βρει ότι το γραφένιο -- ένα λεπτό φύλλο από άτομα άνθρακα -- έχει τη δυνατότητα να συμπληρώσει ή και να αντικαταστήσει το πυρίτιο ως ηλεκτρονικό υλικό.

Επιστήμονες του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Riverside έδειξαν ότι το γραφένιο -- ένα φύλο ατόμων άνθρακα και πάχους ίσο με ένα άτομο, διευθετημένα δε σε εξαγωνικούς δακτυλίους  -- μπορεί να δράσει σαν ένα τραπέζι  μπιλιάρδου ατομικής κλίμακας,  με ηλεκτρικά φορτία που θα δρουν ως μπάλες του μπιλιάρδου.

Οι ερευνητές τόνισαν ότι η ανακάλυψη τους υπογραμμίζει τη δυνατότητα του γραφένιου να χρησιμεύσει ως ένα άριστο ηλεκτρονικό υλικό, όπως το πυρίτιο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε να αναπτυχθούν νέα είδη τρανζίστορ βασισμένων όμως στην κβαντική φυσική.

Επειδή δεν αντιμετωπίζουν κανένα εμπόδιο, τα ηλεκτρόνια στο γραφένιο περιπλανώνται ελεύθερα σε όλο το φύλλο του άνθρακα, ενώ η ηλεκτρική αντίσταση του είναι εξαιρετικά χαμηλή.

Το γραφένιο ανήκει στην ομάδα των φουλερενίων και αποτελείται από εκατομμύρια 'αδίπλωτους' νανοσωλήνες κολλημένους μαζί

Η μελέτη αυτή δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Science.