Φυσικός παρουσιάζει θεωρητικό μοντέλο για να ταξιδέψει πίσω στον χρόνο

Πηγή:Daily Telegraph, 9 Αυγούστου 2007

Το ταξίδι στον χρόνο θα μπορούσε να είναι μια πραγματικότητα στο μέλλον, και όχι μόνο αποκύημα της φαντασίας, σύμφωνα τους ισχυρισμούς ενός καθηγητή της φυσικής.

Ο καθηγητής Amos Ori από το Τεχνολογικό Ίδρυμα του Ισραήλ έχει βρει ένα θεωρητικό μοντέλο μιας χρονικής μηχανής βασισμένης στη θεωρία της γενικής σχετικότητας του Αϊνστάιν, η οποία δείχνει πως ο χωροχρόνος μπορεί να στρεβλωθεί από τη βαρυτική έλξη των μεγάλων αντικειμένων.

Κάτω από υποθετικές συνθήκες, οι μαθηματικές εξισώσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν στο σχηματισμό μιας χρονικής μηχανής, γνωστές ως "κλειστές καμπύλες σαν του χρόνου", οι οποίες θα επέτρεπαν στους ανθρώπους να ταξιδέψουν πίσω στον χρόνο για να ερευνήσουν το παρελθόν.

Η μαθηματική εξίσωση δηλώνει ότι στα μίγματα του χώρου και του χρόνου, τον "χωροχρόνο", ο χρόνος θα ήταν σε θέση να καμφθεί στον εαυτό του, έτσι ώστε ένα πρόσωπο που ταξιδεύει γύρω από το βρόχο να είναι σε θέση να πάει πίσω στον χρόνο με κάθε πλήρη στροφή.

Ο καθηγητής Ori είπε ότι στο παρελθόν, μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις ήταν η υποτιθέμενη ανάγκη για την ύπαρξη ενός εξωτικού υλικού με παράξενες ιδιότητες - που οι φυσικοί ονομάζουν αρνητική πυκνότητα - για να δημιουργηθούν αυτοί οι χρονικοί βρόχοι.

"Αλλά, αυτό το υλικό πλέον δεν χρειάζεται. Μπορείτε να κατασκευάσετε μια χρονική μηχανή χωρίς εξωτική ύλη", λέει ο Ori.

Έτσι, είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί οποιοδήποτε υλικό, ακόμη και σκόνη, εφ' όσον υπάρχει αρκετή από αυτήν για να κάμψει το χωροχρόνο σε έναν βρόχο, τονίζει.

Ακόμα και έτσι όμως, δεν έχει δώσει κανένα υπαινιγμό για το πότε θα χτιζόταν μια χρονική μηχανή, ή ακόμα και εάν θα ήταν ποτέ δυνατή.

"Υπάρχουν ακόμα μερικές ανοικτές ερωτήσεις. Το κύριο ζήτημα που απομένει είναι η σταθερότητα του χωροχρόνου, ο ίδιος ο ιστός του Κόσμου, στο σενάριο του ταξιδιού", ανέφερε.

"Αλλά η υπερνίκηση αυτού του εμποδίου μπορεί να απαιτεί την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς θεωρίας, την κβαντική βαρύτητα, που προσπαθεί να συνδυάσει τη γενική σχετικότητα με τις ιδέες της κβαντικής θεωρίας, τις μαθηματικές ιδέες που κυβερνούν τον ατομικό κόσμο", πρόσθεσε.

Βέβαια, ο Stephen Hawking, ο οποίος το 1990 είχε προτείνει την "υπόθεση της χρονικής προστασίας", που λέει ότι οι νόμοι της φυσικής απαγορεύουν τις χρονικές μηχανές, έχει πει ότι υπάρχουν πειραματικά στοιχεία ότι το ταξίδι στον χρόνο δεν υπάρχει.

"Δεν έχουμε κανένα αξιόπιστο στοιχείο των επισκεπτών από το μέλλον. Απορρίπτω τη θεωρία συνωμοσίας ότι UFO προέρχονται από το μέλλον και ότι η κυβέρνηση το ξέρει και το καλύπτει", αποκαλύπτει ο Hawking.

Η θεωρία του Ori εμφανίζεται στην επιθεώρηση Physical Review.