Είναι επικίνδυνη η σκόνη στη Σελήνη λένε επιστήμονες

Πηγή: BBC, 18 Μαρτίου 2007

Επιστήμονες έχουν την υποψία ότι μπορεί να είναι τοξικά τα σωματίδια της σκόνης που εισπνέουν οι αστροναύτες στη Σελήνη. Πριν λοιπόν οι αμερικανοί στείλουν μια νέα αποστολή στο φεγγάρι το 2020 θα εξετάσουν από πριν τα σωματίδια που υπάρχουν στη Σελήνη.  Ερευνητές υποστηρίζουν ότι σε αντίθεση με τη Γη, η σκόνη στη Σελήνη είναι επικίνδυνη.

Δεξιά: σωματίδιο σκόνης από τη Σελήνη που έφεραν πίσω στη Γη αστροναύτες της αποστολής Απόλλων 17

Ερευνητικές ομάδες στο πανεπιστήμιο του Tennessee θα ξεκινήσουν πειράματα σε ποντίκια προκειμένου να διαπιστώσουν εάν πράγματι υφίσταται κίνδυνος για την υγεία των αστροναυτών.

Οι γιατροί ενδιαφέρονται για σωματίδια που έχουν μέγεθος μικρότερο από 3 μικρά του μέτρου, γιατί τόσο μικρά σωματίδια επικάθονται στους πνεύμονες.

Στόχος των ερευνητών επίσης είναι να βρουν τρόπους να χρησιμοποιήσουν μαγνήτες για να φιλτράρουν τη σεληνιακή σκόνη από τις βάσεις και τα αεροσκάφη.

Ο τελευταίος αστροναύτης που πήγε στο φεγγάρι με τη αποστολή Απόλλων 17, ο Harrison Schmitt, είχε παραπονεθεί για τη σεληνιακή σκόνη όταν η βρώμικη διαστημική του στολή μόλυνε στο διαστημόπλοιο την θέση του, μετά από ένα περίπατο στη σεληνιακή επιφάνεια.