Φυτοπλαγκτόν για την παραγωγή βιοντίζελ

Πηγή: Yahoo, 24 Ιουλίου 2006

Μια ισπανική επιχείρηση ισχυρίζεται ότι είναι στα πρόθυρα της παραγωγής μιας ανεξάντλητης πηγής βιολογικών καυσίμων με τη χρησιμοποίηση φυτοπλαγκτόν ως πρώτη ύλη. Έτσι, οι έρευνες για την παραγωγή φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων δίνουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα.

Η εταιρεία Βιο Fuel Systems, που βρίσκεται στην Αλικάντε, έχει ερευνήσει τη δυνατότητα της αναπαραγωγής μικροσκοπικών θαλάσσιων φυτών, που εξάγουν πετρέλαιο από φυτοπλαγκτόν αναπτυγμένων σε ειδικές δεξαμενές.

Ενώ αυτή η επιχείρηση ήταν σε θέση να εξαγάγει μεγάλες ποσότητες βιοκαυσίμων σε μορφή ανεπεξέργαστου πετρελαίου, που σε αυτή τη μορφή έχει χρώμα σκούρο πράσινο, δεν ήταν σε θέση μέχρι τώρα να τα ραφινάρει προς χρησιμοποιήσιμα καθαρά καύσιμα.

Όμως προβλέπει ότι θα το κάνει μέσα σε 18 μήνες και τα καύσιμα που θα προκύψουν θα πωληθούν για περίπου 25 σεντ ανά λίτρο, αν και θα το πληρώσει πιθανώς ο καταναλωτής €1 ώσπου να φθάσει στο προαύλιο των πρατηρίων της βενζίνης λόγω της φορολογίας.

Ο Christian Gomez, ειδικός επιστήμονας στο πανεπιστήμιο της Αλικάντε, καθοδηγεί την έρευνα πάνω στα νέα καύσιμα και θεωρεί ότι ανοίγουν μια ενδιαφέρουσα νέα λεωφόρο για την ανάπτυξη των βιολογικών καυσίμων.

"Η διαδικασία που έχει αναπτυχθεί από τη Bio Fuel Systems βασίζεται σε τρία στοιχεία: την ηλιακή ενέργεια, τη φωτοσύνθεση και ένα ηλεκτρομαγνητικό πεδίο",  αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας, η οποία ιδρύθηκε από επιστήμονες και μηχανικούς που συνεργάζονται με το Πανεπιστήμιο του Aλικάντε.

Ενώ η απόδοση του πετρελαίου από πλαγκτόν αναμένεται να είναι παρόμοια με άλλα βιολογικά καύσιμα με συγκρίσιμα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα από την άποψη των εκπομπών, το κύριο όφελός του νέου καυσίμου θα είναι η ταχύτητα με την οποία η 'συγκομιδή' των καύσιμων μπορεί να ωριμάσει και να συλλεχθεί.

Το νέο σύστημα μετατροπής που αναπτύχθηκε είναι περίπου 400 φορές πιο αποδοτικό από οποιοδήποτε άλλο σύστημα παραγωγής πετρελαίου ή αιθανόλης από φυτά, όπως το καλαμπόκι και η ελαιοκράμβη, υποστήριξε η εταιρεία. H παραγωγή σε βιομηχανική κλίμακα του νέου βιοντίζελ αναμένεται να ξεκινήσει σε 14 έως 18 μήνες.

Ο Bernard Stroiazzo-Mougin, πρόεδρος της επιχείρησης, θεωρεί ότι το προϊόν θέτει ισχυρή υποψηφιότητα στον αγώνα για να βρεθούν καύσιμα που θα μπορούν να αντικαταστήσουν τη βενζίνη.

"Μοιράζεται τα πλεονεκτήματα με τα άλλα αλλά όχι και τα μειονεκτήματά τους, και η τιμή του θα είναι χαμηλότερη," ανέφερε.

Τα καύσιμα αυτά αναμένονται επίσης να περικόψουν σημαντικά τις εκπομπές του CO2 δεδομένου ότι το φυτοπλαγκτόν όπως και όλα τα φυτά απορροφά κατά τη φωτοσύνθεση το CO2 , που απελευθερώνεται όταν καίγονται τα ορυκτά καύσιμα, αν και θα υπάρξουν εκπομπές που συνδέονται με τη διαδικασία παραγωγής και τη μεταφορά των καυσίμων.  Το διοξείδιο του άνθρακα που απελευθερώνεται από την καύση των ορυκτών καυσίμων, όπως ο άνθρακας και το πετρέλαιο, θεωρείται κατ εξοχήν υπεύθυνο για την παγκόσμια άνοδο της θερμοκρασίας εξαιτίας του φαινομένου του θερμοκηπίου.

Αναμένεται επίσης να έχει τις μισές από τις εκπομπές του μονοξειδίου άνθρακα από ό,τι έχει η βενζίνη και καμιά εκπομπή θείου.

Πριν από λίγες ημέρες αμερικανοί χημικοί μηχανικοί ανακοίνωσαν ότι επινόησαν μια φθηνή μέθοδο για να μετατρέπουν σάκχαρα σε μια βασική πρώτη ύλη της πετροχημικής βιομηχανίας. Με αυτή τη μέθοδο, πλαστικά πολυμερή, βιοντίζελ και φαρμακευτικά προϊόντα θα παράγονται στο μέλλον από φρούτα, και όχι από παράγωγα του πετρελαίου. Όπως ανέφεραν, η νέα μέθοδος μετατρέπει τη φρουκτόζη, ένα απλό σάκχαρο που απαντάται στα φρούτα, το μέλι και το σιρόπι αραβόσιτου, στην ουσία HMF, η οποία με τη σειρά της μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην παραγωγή πολυεστέρα, βιοντίζελ και άλλων υλικών.

Home