Το φεγγάρι του Κρόνου Διώνη φωτογραφήθηκε από πολύ κοντά

Πηγή: BBC, 18 Οκτωβρίου 2005

Το διαστημικό σκάφος Cassini τράβηξε μια ζαλίζοντας πολύ όμορφη εικόνα από την Διώνη, το φεγγάρι του Κρόνου, μπροστά από το χρυσό χρώμα του πλανήτη με τους δακτυλίους.

Διώνη: Ένα γκρίζο, παγωμένο φεγγάρι  μπροστά από τα χρυσά χρώματα του Κρόνου

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν μπλε, πράσινα και υπέρυθρα φίλτρα για να προσεγγίσουν τα φυσικά χρώματα - όπως δηλαδή θα τα έβλεπε το μάτι των ανθρώπων.

Και όπως αναφέρει το Εργαστήριο Αεριώθησης (JPL) της NASA, που ελέγχει την αποστολή, η Διώνη όπως και οι περισσότεροι βραχώδεις δορυφόροι του Κρόνου, δεν φαίνεται διαφορετική στις έγχρωμες λήψεις από ό,τι στις μονοχρωματικές.

Το διαστημικό σκάφος ήταν σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τους δακτυλίους του Κρόνου, όταν λήφθηκε η φωτογραφία στις 11 Οκτωβρίου.

Το Cassini έφθασε στην τροχιά γύρω από τον Κρόνο την 1η Ιουλίου 2004 για μια τετραετή αποστολή με σκοπό να εξερευνήσει τον πλανήτη και τα φεγγάρια του.

Η αποστολή κόστισε 3.2 δισεκατομμύρια δολάρια και είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της αμερικανικής NASA, της ευρωπαϊκής ESA και της Ιταλικής Διαστημικής Υπηρεσίας.

Η Διώνη βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τον Κρόνο, περίπου, 337.400 km από τον Κρόνο. Το φεγγάρι έχει διάμετρο 1.118km.

Το φεγγάρι αυτό, που είναι γεμάτο κρατήρες, είναι ο δεύτερος πυκνότερος δορυφόρος του Κρόνου.

Οι διελεύσεις του Cassini γύρω από τα φεγγάρια του Κρόνου την εποχή αυτή είναι:

• 25 Σεπτεμβρίου 2005 - Διέλευση από Yπερίωνα

• 10 Οκτωβρίου 2005 - Διέλευση από Pέα

• 3 Δεκεμβρίου 2007 - Διέλευση από Eπιμυθέα