Η νέα γενιά πρωτοπόρων της επιστήμης

Από το Popular Science, Σεπτέμβριος 2004

Το περιοδικό Popular Science επέλεξε για τρίτη χρονιά τους 10 κορυφαίους νέους επιστήμονες των οποίων η εργασία θεωρείται πρωτοποριακή και ελπιδοφόρα. Ψάχνοντας τα Πανεπιστήμια και τα ερευνητικά Ιδρύματα καθώς και στις εργασίες στα επιστημονικά περιοδικά, επελέγησαν οι 10 κορυφαίοι επιστήμονες – ανθρώπους που αν και έχουν κερδίσει την αναγνώριση από τον περίγυρό τους, παραμένουν ουσιαστικά άγνωστοι στο ευρύ κοινό.

Η ομάδα αυτή περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων, μια μαθηματικό που μελετά θέματα τόσο αόριστα, που ελάχιστοι άνθρωποι τα κατανοούν πραγματικά. Ο πληροφορικός ανέπτυξε τη μέθοδο της δυναμικής κίνησης ομοιωμάτων (animation) που χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία αληθοφανών χαρακτήρων –όπως το Gollum στις ταινίες του Άρχοντα των Δακτυλιδιών. Κάποιοι άλλοι από την ομάδα των δέκα είναι πρακτικοί. Κατασκευάζουν συσκευές προστασίας από τα χημικά όπλα, ή θέτουν τις βάσεις των θεραπειών του καρκίνου και της νόσου Αλτσχάιμερ. Άλλοι πάλι ακολουθούν τα ενδιαφέροντά τους χωρίς να νοιάζονται για τις πρακτικές τους εφαρμογές. Αυτά που τους ενώνουν είναι το πάθος, η διανοητική περιέργεια και –σε πολύ περισσότερες περιπτώσεις από ό,τι θα περιμένατε από ένθερμους εργασιομανείς με άσπρες εργαστηριακές ρόμπες– μια χαρακτηριστική ευαισθησία.

Οι δέκα νέοι επιστήμονες

1. Maria Chudnovsky: Λύση στον γρίφο των γραφημάτων (Mαθηματικά).

2. James Walker: Εξισώσεις πρόγνωσης συγκρούσεων (Φυσική κρούσεων).

3. Henrik Jensen: Μεταφράζοντας το φως των πραγμάτων σε ψηφιακό κώδικα (Γραφικά υπολογιστών)

4. RobiCanup: Μοντέλα προσομοίωσης της γέννησης δορυφόρων (Πλανητική επστήμη).

5. Sheila Patek: Μελετώντας τον μηχανισμό κίνησης των αστακών (Bιο-μηχανική).

6. Kurt Cuffe: Το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τα μυστικά των παγετώνων (Eπιστήμη των παγετώνων).

7. Claire Gmachl: Τελειοποιώντας τα λέιζερ κβαντικής ενίσχυσης (Φυσική λέιζερ).

8. David Liu: Πρωτοποριακή μέθοδος κατασκευής χημικών μορίων με DNA (Xημεία του DNA).

9. Karel Svoboda: Πού αποθηκεύονται οι μνήμες στον εγκέφαλό μας; (Nευροεπιστήμες).

10. BriaEnquist: Αναζητώντας τους νόμους που περιγράφουν την περιοδικότητα της ζωής των φυτών και των ζώων (Eξελικτική οικολογία).