Όχι μόνο το σύμπαν αλλά και ο Χρόνος επιταχύνεται λένε Ουκρανοί φυσικοί

Από το www.physorg.com, Μάιος 2004

Επιστήμονές του Ινστιτούτου της Κβαντικής Φυσικής στο Κίεβο, Dmitro Stary και Irina Soldatenko, ξεκίνησαν το πείραμά τους στις αρχές της δεκαετίας του '70. Από τότε, αυτό το πείραμα συνεχίζεται πάνω από 30 χρόνια, παρά όλες τις δυσκολίες της έλλειψης πόρων, των διακοπών του ηλεκτρικού ρεύματος και χωρίς κανένα μισθό.

Αλλά η μακροχρόνια επιστημονική τους προσπάθεια τελικά έφερε καρπούς. Οδήγησε σε μια πραγματική επιστημονική σημαντική ανακάλυψη, η οποία θα μπορούσε να συγκριθεί με τη θεωρία της σχετικότητας του Αϊνστάιν. Το πρωτοφανές πείραμά τους, που δημιουργήθηκε από το διάσημο σοβιετικό φυσικό Anastas Korzh, συνεπάγεται τη μέτρηση της διαστολής του σύμπαντος.

Η τεχνική τους εντούτοις διαφέρει από αυτήν που χρησιμοποιείται συνήθως αυτές τις μέρες. Συνήθως, οι επιστήμονες μετρούν την απόσταση μεταξύ των γαλαξιών ή για παράδειγμα μετρούν τη μετατόπιση των συχνοτήτων λόγω του φαινομένου Doppler.

Ο Anastas εν συνεχεία υπέδειξε στους νέους φυσικούς, να μετρήσουν με ακρίβεια την πιο συνηθισμένη απόσταση, όπως είναι το μήκος του τυποποιημένου μέτρου από ιρίδιο, κάτι που είναι προσιτό στους επιστήμονες, χρησιμοποιώντας σύγχρονες κβαντικές συσκευές μεγάλης ακρίβειας.

Τελικά, εάν το σύμπαν διαστέλλεται, η διαδικασία θα έχει όχι μόνο επιπτώσεις στα άκρα της ράβδου, αλλά στην ολότητά της.

Η τυποποιημένη ράβδος του ιριδίου θα πρέπει, επίσης, να γίνει μακρύτερη μετά από κάποιο χρόνο.

Ο Dmitro ανέπτυξε ένα μοναδικό πρόγραμμα στους υπολογιστές (BESM-4) που του επέτρεψε να αντισταθμίσει και να διορθώσει τα λάθη των ηλεκτρονικών συσκευών του.

Στο τέλος, μετά από τέτοια κουραστική και μεγάλη ερευνητική εργασία, οι Ουκρανοί επιστήμονες κατόρθωσαν να υπολογίσουν ακριβέστερα τον ακριβή αριθμό της ηλικίας του Σύμπαντος, καθώς επίσης και να αποκτήσουν κι άλλα σημαντικά στοιχεία.

Τα πρακτικά πλεονεκτήματα τέτοιας έρευνας εμφανίζονται,  επίσης, να είναι πολύ σημαντικά. Παραδείγματος χάριν, σήμερα όλες οι κύριες αερογραμμές του κόσμου λαμβάνουν υπόψη τον παράγοντα Stary-Soldatenko για τον υπολογισμό της παραπάνω δαπάνης των καυσίμων των αεροπορικών ταξιδιών.

Το σημαντικότερο όμως αποτέλεσμα, που ποτέ δεν το είχαν φανταστεί οι επιστήμονες, έγινε φανερό μόνο κατά τη διάρκεια των τελικών σταδίων του πειράματος. Μετά από λεπτομερή ανάλυση των πειραματικών δεδομένων, ανακάλυψαν έκπληκτοι ότι όχι μόνο το Σύμπαν επεκτείνεται, αλλά ο Χρόνος τείνει να επίσης να επιταχύνεται!

Πραγματικά, έχουμε παρακολουθήσει αυτό το φαινόμενο εδώ και αρκετό καιρό τώρα. Εντούτοις, εκείνοι οι φυσικοί που μέτρησαν το χρόνο με τη βοήθεια διάφορων ηλεκτρονικών συσκευών, που στη συνέχεια επίσης επιταχύνθηκαν, δεν μας έκαναν να το πιστέψουμε.

Τα αποτελέσματα των Stary και Soldatenko αλλάζουν ριζικά τις προκατειλημμένες έννοιές που έχουμε για το σύμπαν.

Σήμερα, τα αποτελέσματα αυτά δεν έχουν γίνει  συνολικά αποδεκτά στον επιστημονικό κόσμο. Εν τω μεταξύ, τα αποτελέσματα εξετάζονται σε πολλά εργαστήρια του κόσμου. Ίσως, θα περάσουν άλλα 30 χρόνια ακόμα για να επαναλάβει το πείραμα ο επιστημονικός κόσμος.

Σήμερα, πολλοί ερευνητές αναμφισβήτητα συμφωνούν ότι η ανακάλυψη είναι ένα πλήρως νέο φυσικό φαινόμενο, το οποίο θα προκαλέσει νέες σημαντικές ανακαλύψεις στον κόσμο της επιστήμης.

Η διαστολή του χρόνου στη Γενική Σχετικότητα