Οι επιστήμονες στο CERN προβλέπουν με επιτυχία την έκρηξη ενός  supernova!

Από την υπηρεσία διανομής ειδήσεων Alphagalileo, Απρίλιος 2003

Μια ομάδα θεωρητικών φυσικών, πρόβλεψε την ακριβή ημερομηνία που το φως από ένα σουπερνόβα θα έφτανε στη Γη!

Μια ομάδα θεωρητικών φυσικών που εργάζονται στο CERN και στο τεχνολογικό ινστιτούτο Technion του Ισραήλ έχει αναπτύξει μια θεωρία για να εξηγήσει τις μυστηριώδεις εκλάμψεις ακτίνων γ  που έρχονται από τα βάθη του Σύμπαντος.

Σύμφωνα με τις απόψεις τους, οι εκλάμψεις των ακτίνων γ, συνδέονται με άστρα supernova, δηλαδή με κατακλυσμιαίες εκρήξεις υπερμεγεθών αστεριών κατά το τέλος της ζωής τους. Όταν μια αναλαμπή ακτίνων γ (καταγραμμένη ως GRB 030329) έγινε αντιληπτή στις 29 Μαρτίου 2003, η ομάδα από το CERN και το Technion, πρόβλεψε αμέσως ότι το φως από ένα supernova θα ήταν ορατό στη Γη προερχόμενο από την ίδια κατεύθυνση στις 8 Απριλίου. Έτσι και έγινε.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που οι επιστήμονες έχουν προβλέψει την ακριβή μέρα παρατήρησης ενός  supernova. Μέχρι τώρα δεν μπορούσαν να κάνουν πρόβλεψη με καλύτερη ακρίβεια από 1.000.000 χρόνια!

Αν και η φυσική στοιχειωδών σωματιδίων και η κοσμολογία μελετούν τον κόσμο σε αντιδιαμετρικές κλίμακες μεγέθους, τα ερωτήματα που θέτουν και οι δύο περιοχές της φυσικής συνδέονται.

Το αποτέλεσμα της επιτυχούς πρόβλεψης της έκρηξης του supernova είναι ένα συγκεκριμένο παράδειγμα της αλληλεπίδρασης των δύο τομέων της φυσικής.

Το φαινόμενο υπερνόβα - Η πιο υπέρλαμπρη εκπομπή ακτίνων-γ ήρθε κοντά μας