Είναι πιθανό το ταξίδι μέσω μιας μαύρης τρύπας;

Από σελίδα του Πανεπιστημίου Utah, Απρίλιος 2003

Φυσικός του Πανεπιστημίου της Utah δείχνει ότι  δεν μπορεί να αποκλειστεί το ταξίδι στον Υπερχώρο προς ένα άλλο Σύμπαν.

wormholeΤο ταξίδι με ένα διαστημόπλοιο προς ένα άλλο Σύμπαν μέσω μιας μαύρης οπής μπορεί να είναι ιδιαίτερα απίθανο, αλλά τέτοιο ταξίδι στον Υπέρχωρο δεν μπορεί να αποκλειστεί, σύμφωνα με μια νέα ανάλυση από τον φυσικό, του Πανεπιστημίου  της Πολιτείας Utah, Lior Burko.

Όπως ξέρουν οι φαν των μυθιστορημάτων επιστημονικής φαντασίας, καθένας που επιθυμεί να πέσει σε μια μαύρη τρύπα και να επανεμφανιστεί σε κάποια απόμακρη θέση ή ακόμα και σε έναν άλλο Κόσμο θα πρέπει να ταξιδεύσει μέσω μιας απαγορευμένης περιοχής μέσα στη μαύρη τρύπα, που είναι γνωστή ως "ανωμαλία του χωροχρόνου".

Παραδοσιακά αυτό σημαίνει ότι είναι μια περιοχή άπειρης πυκνότητας που ασκεί καταστρεπτικές διαστρεβλώσεις, σαν τη παλίρροια, σε οποιοδήποτε αντικείμενο με διαστάσεις, όπως διαστημόπλοιο, ένα μόριο, ή οτιδήποτε που δεν είναι αληθινά σημειακό αντικείμενο.

Οι φυσικοί υποψιάζονται τώρα ότι αυτή η εικόνα είναι ελλιπής και ότι  μπορεί να υπάρχει ένα δεύτερος και ενδεχομένως ηπιότερος τύπος ανωμαλίας. Γνωστός ως "ανωμαλία οριζόντων Cauchy", θα μετέδιδε μόνο πεπερασμένες παλιρροιακές διαστρεβλώσεις στα αντικείμενα με διαστάσεις.

Η δεύτερη, θα λέγαμε πιο ήπια ανωμαλία, θα πρέπει να αναπτυχθεί μόνο όταν πέφτει ένα συνηθισμένο ρεύμα ύλης ή ενέργειας στη μαύρη τρύπα. Οι προηγούμενες αναλύσεις θεωρούσαν μόνο τα ρεύματα που ήταν σύντομες εκρήξεις. Αλλά και τα μακράς διάρκειας  "μη-συμπαγή" ρεύματα ακτινοβολίας, όπως η Μικροκυματική Κοσμική Ακτινοβολία Υποβάθρου, μπορούν επίσης να πέσουν εντός της μαύρης οπής. Το κοσμικό υπόβαθρο μικροκυμάτων είναι γενικά γνωστό ως η "μεταλαμπή" του Big Bang, που οι επιστήμονες θεωρούν ότι συνέβη περίπου 14 δισεκατομμύρια χρόνια πριν.

Ο Lior Burko σε μια περιεκτικότερη ανάλυση πήρε υπ' όψιν του αυτές τις "μη-συμπαγείς" πηγές στον απολογισμό, εξερευνώντας πώς το εσωτερικό των μαύρο οπών επηρεάζεται από τέτοια προσπίπτουσα ακτινοβολία.

Εάν οι μη-συμπαγείς πηγές είναι ασθενείς, ο Burko δείχνει, ότι σχηματίζεται μια υβριδική ανωμαλία: ένας ισχυρός τομέας (αναπόφευκτα καταστρεπτικός) και ένας ασθενής τομέας (πεπερασμένες παλιρροιακές διαστρεβλώσεις). Το διαστημόπλοιο που θα μπει μέσω του ασθενούς τομέα θα μπορούσε πιθανά να ταξιδέψει αβλαβώς σε ένα άλλο μέρος του χωρόχρονου.

Εάν οι διαταραχές που οφείλονται στις μη-συμπαγείς πηγές είναι μεγάλες, εντούτοις, ο Burko δείχνει ότι η ανωμαλία στα άκρα είναι ισχυρή, και καταστρεπτική, οπουδήποτε μέσα στη μαύρη τρύπα. Εάν οι ανωμαλίες των μαύρων οπών στο Σύμπαν μας είναι ισχυρές μόνο ή υβριδικές εξαρτάται από τις ημιτελώς γνωστές κοσμολογικές παραμέτρους (όπως ο ρυθμός διαστολής του Σύμπαντος και η φύση της αποκαλούμενης σκοτεινής ενέργειας του κενού).

Αρκετοί παράγοντες μπορούν τελικά να αποκλείσουν τη δυνατότητα του ταξιδιού στον Υπερχώρο.

Περιλαμβάνουν: (1) τη δυνατότητα ότι και οι "ασθενείς" τομείς μπορούν ακόμα να είναι πολύ πάρα πολύ επικίνδυνοι για το ταξίδι (2) συντριπτικά φαινόμενα στη μαύρη τρύπα από τις πραγματικές μη-συμπαγείς πηγές και (3) μια θεωρία κβαντικής βαρύτητας, η οποία μπορεί να αποκαλύψει κι άλλους παράγοντες που αποκλείουν τη δυνατότητα του ταξιδιού μέσα στις σκουληκότρυπες του Υπερχώρου. Αλλά για τώρα, λέει ο Burko ότι οι πιθανότητες είναι ανοικτές.

Δικαιολογείται από τις θεωρίες της φυσικής το ταξίδι μέσα στον χρόνο;
Κοσμικές ιδιομορφίες
Τι είναι ακριβώς οι 'σκουληκότρυπες'; 'Εχουν αποδειχθεί ότι μπορούν να υπάρχουν ή είναι ακόμα θεωρητικές;
Μικροσκοπικές κβαντικές σκουληκότρυπες θα μπορούν να μεταφέρουν κόσμο