Τα σήματα των κινητών 3ης γενιάς προκαλούν ναυτία και πονοκέφαλο

Από σελίδα του Reuter, 30 Σεπτεμβρίου 2003

Η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία από τους επίγειους σταθμούς της τρίτης γενιάς της κινητής τηλεφωνίας, 3G, μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο και ναυτία, σύμφωνα με μια μελέτη που διατάχθηκε για λογαριασμό τριών ολλανδικών υπουργείων.

RegeneratorΗ μελέτη, η πρώτη του είδους της, σύγκρινε τις επιδράσεις της ακτινοβολίας από επίγειους σταθμούς βάσης των σημερινών δικτύων (GSM) των κινητών της 2ης γενιάς με τις ακτινοβολίες από σταθμούς δικτύου των κινητών της 3ης γενιάς (3G), τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για γρήγορη μεταφορά δεδομένων, όπως είναι οι βιντεοδιασκέψεις και για ιντερνέτ.

Μια επίγεια βάση, που συνήθως καλύπτει μια "κυψελωτή" περιοχή αρκετών τετραγωνικών χιλιομέτρων, μεταδίδει σήματα στα κινητά τηλέφωνα με τη βοήθεια ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων.

"Όταν η ομάδα των δοκιμών εκτέθηκε στα ηλεκτρομαγνητικά κύματα των σταθμών της 3ης γενιάς υπήρχε σημαντική επίδραση. Οι εθελοντές αισθάνονταν ένα μυρμήγκιασμα, πονοκεφάλους και ναυτίες," ανακοίνωσε το Υπουργείο Οικονομικών της Ολλανδίας.

Δεν υπάρχει όμως καμιά φανερή αρνητική επίδραση από τα δίκτυα των σημερινών κινητών της 2ης γενιάς.

Η μελέτη βρήκε, ότι οι γνωστικές λειτουργίες όπως είναι η μνήμη και οι χρόνοι απόκρισης των εθελοντών τονώθηκαν και από την ακτινοβολία της 3ης γενιάς και από τη σημερινή γενιά των κινητών, πιθανώς επειδή οι εθελοντές βρισκόταν σε εγρήγορση και από τα δύο είδη.

Οι κυβερνητικοί υπουργοί αρμόδιοι για τις οικονομικές υποθέσεις, την υγεία και τις τηλεπικοινωνίες είπαν ότι απαιτείται κι άλλη έρευνα για να επιβεβαιώσει τα συμπεράσματα αυτά καθώς επίσης και για να εξετάσει οποιεσδήποτε πιο μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην υγεία καθώς και τις βιολογικές επιδράσεις.

Θα συζητήσουν επίσης αυτή τη μελέτη με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανακοίνωσε η εκπρόσωπος της Ολλανδικής Κυβέρνησης.

Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από το ολλανδικό τεχνολογικό ερευνητικό ίδρυμα TNO, ήταν η πρώτη που έγινε για να ψάξει την επίδραση των κινητών τηλεφώνων στην υγεία των συνδρομητών. Ήταν επίσης η πρώτη μελέτη που έγινε που βρέθηκε μια στατιστικά σημαντική αρνητική από τους σταθμούς βάσεων της 3G.

Οι δοκιμές ήταν διπλά τυφλές, δηλαδή τόσο οι εθελοντές της μελέτης όσο και οι ερευνητές δεν γνώριζαν αν υπήρχε ακτινοβολία και τι είδους. Δεν πραγματοποιήθηκαν σε πραγματικές συνθήκες, αλλά στο εργαστήριο, με εντάσεις ακτινοβολίας παρόμοιες με αυτές που θα εκπέμπουν οι επίγειοι σταθμοί 3G όταν τεθούν σε λειτουργία.

Η προηγούμενη έρευνα για μία αρνητική επίδραση στην υγεία από τα κινητά τηλέφωνα, συνήθως της δεύτερης γενεάς, δεν έδειξε καμιά σαφή ένδειξη.

Έτσι η υπάρχουσα έρευνα δεν δίνει κανένα επιστημονικό στοιχείο ότι τα δεύτερης γενεάς τηλέφωνα προκαλούν όγκους στον εγκέφαλο, ενώ μια μακροπρόθεσμη μελέτη από τη Διεθνή Υπηρεσία για Έρευνα για τον Καρκίνο δεν αναμένεται να δώσει αποτελέσματα πριν από το 2004,

Η προηγούμενη έρευνα που δεν βρήκε καμιά επίδραση στις γνωστικές λειτουργίες, βρέθηκε πάλι από Ολλανδούς. Αλλά το ίδρυμα TNO σημείωσε ότι οι αρχικές μελέτες μέτρησαν την επίδραση των κινητών που βρίσκονταν κοντά στο κεφάλι, προξενώντας υψηλά πεδία ακτινοβολίας κοντά στο αυτί και τη θέρμανση του εγκεφάλου.

Η μελέτη του TNO χρησιμοποίησε μια χαμηλότερη δόση της ακτινοβολίας για να μιμηθεί τα σήματα των σταθμών βάσεων που έχουν μικρότερη ένταση για τους ανθρώπους, που βρίσκονται στην ακτίνα δράσης τους ενώ οι συσκευές των κινητών έχουν μεγαλύτερη ένταση όταν λειτουργούν κοντά στο κεφάλι.

Οι συσκευές όπως είναι γνωστό εκπέμπουν ισχυρότερη ακτινοβολία όταν χρησιμοποιούνται, ενώ οι σταθμοί των βάσεων μεταδίδουν πιο σταθερά επίπεδα ραδιοσημάτων, δηλαδή η εκπομπή είναι διαρκής.

Τέλος δεν διευκρινίζεται αν η έρευνα αυτή έχει γίνει δεκτή για δημοσίευση από επιστημονικό περιοδικό.

Τα κινητά μπορούν να βλάψουν μέσω της επιτάχυνσης του εγκεφάλου