Περισσότερη σύνδεση διδασκαλίας φυσικής και επιστημών της Γης

Από τη σελίδα  του PhysicsWeb, 29 Νοεμβρίου 2002

Η διδασκαλία της φυσικής μπορεί να γίνει περισσότερο ενδιαφέρουσα για τους μαθητές των σχολείων αν σχετισθεί με τις επιστήμες της Γης, σύμφωνα με τους Chris King και Peter Kennett του τμήματος της Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Keele στη Μ.Βρετανία. Οι King και Kennett έχουν αναλύσει τα ενδιαφέροντα, πάνω στη φυσική, παιδιών ηλικίας 11-16 ετών και προσδιόρισαν τα κεφάλαια, όπως είναι η ενέργεια και ο μαγνητισμός, από τα οποία μπορούν να ωφεληθούν από τη διδασκαλία στο παραπάνω πλαίσιο (C. King και P. Kennett Physics Education 37.6 467).

Ο King και Kennet, που είναι μέλη της Ένωσης των δασκάλων Επιστημών της Γης (ESTA) λένε ότι υπάρχει μια σαφής ανάγκη για την καλύτερη διδασκαλία της Γεωλογίας και ότι πρέπει να συνδεθεί με τις παραδοσιακές επιστήμες της φυσικής, της βιολογίας και της χημείας. Η Γη παρέχει διάφορα πλαίσια για τη διδασκαλία επειδή βοηθά τους σπουδαστές, ιδιαίτερα τα κορίτσια, να συσχετίσουν τις έννοιες της φυσικής με τον "πραγματικό κόσμο" γύρω τους.

Το Ινστιτούτο της φυσικής, η Βασιλική Εταιρεία της Χημείας και το Ίδρυμα της Βιολογίας σχεδιάζουν να δουλέψουν με το ESTA κάτω από μια κοινή πρωτοβουλία για την εκπαίδευση των Επιστημών της Γης (JESEI). Το υλικό της JESEI γράφεται ακόμα αλλά οι βασικές περιοχές που θα μπορούσαν να ωφελήσουν, από τη χρησιμοποίηση της επιστήμης της Γης, στη διδασκαλία τους περιλαμβάνουν:

Ηλεκτρική ενέργεια και μαγνητισμός - διδασκαλία κυκλωμάτων και μαγνητικών πεδίων με τη χρήση του Γήινου Μαγνητικού πεδίου και της εναπομείνουσας μαγνήτισης, η οποία διατηρείται στους βράχους.
Δυνάμεις και κίνηση - διδάσκοντας μάζα και βάρος, τριβή, δύναμη και πίεση χρησιμοποιώντας το Γήινο πεδίο βαρύτητας, τους σεισμούς, τους ωκεανούς, την ατμόσφαιρα και την λιθόσφαιρα.
Φως και ήχος -  διδάσκοντας την ανάκλαση, χρησιμοποιώντας τα φαινόμενα της albedo στη θερμοκρασία.
Κύματα - διδάσκοντας ανάκλαση και διάθλαση, το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα και την μεταφορά ενέργειας, ήχους και υπέρηχους χρησιμοποιώντας παράκτια και σεισμικά κύματα καθώς και το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Ραδιενέργεια - διδασκαλία πηγών και χρόνου "ημιζωής" της ακτινοβολίας, επισημαίνοντας τους κινδύνους του ραδονίου, της ραδιενεργού θερμικής ενέργειας στη Γη και της προσομοίωσης της ημιζωής.

Το περιοδικό αναφέρεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Σπουδών για την επιστήμη στην Αγγλία αλλά μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί σε πολλές χώρες γύρω από τον κόσμο λέει ο King και o Kennet.

Department of Education, University of Keele