Οι επιστήμονες υπολογίζουν ότι υπάρχουν 30 δισεκατομμύρια πλανήτες σαν τη Γη

Από τη σελίδα του BBC, 1 Ιουλίου 2002

starsΟι αστρονόμοι λένε ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν δισεκατομμύρια πλανήτες σαν τη Γη στο γαλαξία μας. Αυτή η αξιολόγησή τους έρχεται μετά από την ανακάλυψη του 100ού εξωηλιακού πλανήτη - ένα πλανήτη που περιστρέφεται γύρω από ένα αστέρι σαν το δικό μας.

Το πιο πρόσφατο εύρημα είναι ένας αέριος γίγαντας, ακριβώς όπως όλοι οι άλλοι εξωηλιακοί πλανήτες, που έχουν ανιχνευτεί μέχρι τώρα, και που βρίσκεται σε τροχιά σε έναν άλλο ήλιο 293 έτη φωτός μακριά.

Ο αστρονόμος Δρ Jean Schneider, που είναι υπεύθυνος για τον κατάλογο των εξωηλιακών πλανητών, είπε ότι: "Ο 100ός πλανήτης είναι συμβολικός και σημαντικός".

Οι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι είναι τώρα σε θέση να υπολογίσουν πόσοι πλανήτες μπορούν να υπάρξουν στο γαλαξία και να σκεφτούν ακριβώς πόσοι μπορούν να είναι όπως η Γη. Η απάντηση και στις δύο περιπτώσεις είναι δισεκατομμύρια.

Ουσιαστικά όλα τα αστέρια μακριά μας, περίπου 100 έτη φωτός, έχουν ερευνηθεί. Από αυτά τα περίπου 1.000 αστέρια, τα περίπου 10% έχουν βρεθεί ότι φιλοξενούν πλανητικά συστήματα.

Έτσι, με περίπου 300 δισεκατομμύρια αστέρια στο γαλαξία μας, θα μπορούσαν να υπάρξουν περίπου 30 δισεκατομμύρια πλανητικά συστήματα μόνο στον Γαλαξία μας και τα περισσότερα από αυτά τα συστήματα είναι πολύ πιθανό να περιλαμβάνουν πλανήτες σαν τη Γη, λένε οι ερευνητές.

Καλύτερος έλεγχος

Ο 100ός νέος πλανήτης περιβάλλει το αστέρι HD 2039. Βρέθηκε από τους αστρονόμους χρησιμοποιώντας το Αγγλο-αυστραλιανό τηλεσκόπιο ως τμήμα του προγράμματος αναζήτησης πλανητών του Ιδρύματος Carnegie.

Ο  πλανήτης που έχει μέγεθος σαν τον Δία, περιστρέφεται γύρω από το αστέρι του κάθε 1.210 ημέρες σε μια απόσταση περίπου 320 εκατομμύρια χιλιόμετρα.

Ο αστρονόμος Δρ Jean Schneider είπε ότι "Οι πρώτες ανακαλύψεις επικεντρώθηκαν σε μικρές τροχιακές χρονικές περιόδους λόγω περιορισμένου χρόνου των παρατηρήσεων. Τώρα, μαθαίνουμε περισσότερα για τις στατιστικές των μεγάλων τροχιακών περιόδων και ξέρουμε μέχρι σε ποιο σημείο ο Δίας μας είναι κάτι το εξαιρετικό ή όχι".

Νέα τηλεσκόπια

Με το νέο αστέρι, οι αστρονόμοι λένε ότι έχουν τελειώσει με όλα τα αστέρια τα ομοειδή με τον ήλιο μας, σε μια απόσταση 100 ετών φωτός από τη Γη.

Η τρέχουσα ανίχνευση των πλανητών είναι βασισμένη στην τεχνολογία της "ταλάντευσης", που προκαλείται στο γονικό αστέρι από την βαρυτική ώθηση του ευρισκομένου σε τροχιά πλανήτη, και μπορεί να ανιχνεύσει μόνο τους πλανήτες με μάζα σαν του Κρόνου ή μεγαλύτερους. Οι πλανήτες σαν τη Γη είναι πάρα πολύ μικροί για να φανούν.

Αλλά ακόμη και με αυτήν την "προκατειλημμένη" έρευνα για τους γίγαντες πλανήτες, οι μικρότεροι κόσμοι (πλανήτες) υπερισχύουν - κάνοντας έτσι τους αστρονόμους να σκεφτούν ότι υπάρχουν πλανήτες σαν τη Γη. Μπορούν ακόμη και να είναι τόσο κοινοί όπως οι εξωπλανήτες που έχουν το μέγεθος του δικού μας Δία.

Και εάν οι αστρικές στατιστικές, που συλλέχθηκαν στην τοπική περιοχή μας του διαστήματος, εφαρμόζονταν στο γαλαξία μας των 300 δισεκατομμυρίων αστεριών, τότε μπορούν να υπάρχουν 30 δισεκατομμύρια σαν τον Δία και ίσως τόσοι πλανήτες σαν τη Γη μας επίσης.

Όμως οι αστρονόμοι θα πρέπει να περιμένουν μια νέα γενεά των Διαστημικών Τηλεσκοπίων που θα περιέχουν  προηγμένους ανιχνευτές προτού να μπορέσουν να ανιχνεύσουν και τους πλανήτες σαν τη Γη.

Νέα ανακάλυψη πλανήτη δίνει ελπίδες για μια άλλη Γη