Η θεωρία της σχετικότητας δοκιμάζεται στο διαστημικό σταθμό IIS

Από σελίδα του BBC, 8 Ιουνίου 2002

Albert EinsteinΟι φυσικοί πρόκειται να πραγματοποιήσουν πειράματα στο διάστημα που θα λύσουν τις αμφισβητήσεις εάν η θεωρία του Einstein της σχετικότητας, είναι λανθασμένη.

Οι επιστήμονες που θέλουν να ελέγξουν τη θεωρία του Αινστάιν αποφάσισαν να στείλουν στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (IIS) εξαιρετικά ακριβή ρολόγια, για να εξακριβώσουν αν αρχίσουν να λειτουργούν με διαφορετικούς ρυθμούς.

Η θεωρία της σχετικότητας του Αλβέρτου Αινστάιν θεωρείται ως μια από τις μέγιστες θεωρίες της επιστήμης του εικοστού αιώνα. Και δηλώνει ότι εάν ένα σώμα κινείται με μια σταθερή ταχύτητα, ανεξάρτητα από το πόσο γρήγορα ή προς ποιά κατεύθυνση κινείται το σώμα, οι νόμοι της φυσικής και η ταχύτητα του φωτός είναι πάντα η ίδια.

Διεθνής διαστημικός σταθμόςΤα πειράματα θα πραγματοποιηθούν στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό

Οι επιστήμονες σχεδιάζουν λοιπόν να αποδείξουν αν η θεωρία ισχύει και στο διάστημα.

Σύμφωνα λοιπόν με τη θεωρία του Αϊνστάιν όταν ρίξουμε στον αέρα ένα νόμισμα , λόγω της βαρύτητας, αυτό θα πέσει κάτω στη Γη, είτε είμαστε ακίνητοι , είτε κινούμεθα μέσα σ' ένα σιδηρόδρομο που αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες.

Πρόσφατες θεωρίες που προσπαθούν να συνδυάσουν τους νόμους της βαρύτητας με τη φυσική των στοιχειωδών σωματιδίων, υποστηρίζουν ότι η θεωρία της σχετικότητας μπορεί να μην ισχύει στο διάστημα.

Aν η θεωρία του Αϊνστάιν είναι ορθή , τότε ο ρυθμός λειτουργίας των ρολογιών που θα σταλούν στο διάστημα θα παραμείνει ο ίδιος όπως αυτός που έχουν τα ρολόγια αυτά εδώ στη Γη, υποστηρίζουν οι επιστήμονες. Διαφορετικά θα σημειωθούν ορισμένες μεταβολές .

Οι επιστήμονες προειδοποιούν πάντως ότι μάλλον θα χρειαστούν πολλά χρόνια πριν καταλήξουν σε κάποιο τελικό συμπέρασμα για τη Θεωρία της Σχετικότητας.

Νέο όριο για την ακρίβεια πειραματικής επαλήθευσης της Ειδικής Σχετικότητας
Μια δοκιμή για τη θεωρία της σχετικότητας
Η γενική σχετικότητα περνά και την δοκιμή των πάλσαρς
Νέα μορφή ακτίνων-Χ από αστέρες επιβεβαιώνει τον Einstein.
Ποιές ανάγκες γέννησαν την Ειδική Θεωρία της Σχετικότητας