Η ζωή στη Γη μπορεί να είχε διαφορετικό ξεκίνημα

Από σελίδα του Reuters, 1 Ιουνίου 2002

Η ζωή στη Γη μπορεί να μην είχε προκύψει στις υποθαλάσσιες θερμικές διεξόδους στους ωκεανούς, όπως πολλοί επιστήμονες πιστεύουν, αλλά στις λίμνες του γλυκού νερού, δημοσίευσε το περιοδικό NewScientist.

Οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Santa Cruz, θεωρούν ότι οι συνθήκες στο γλυκό νερό ήταν πιό βιώσιμοι για την έναρξη της ζωής απ' ό,τι το αλμυρό νερό στους ωκεανούς.

"Έτσι αν και οι παλαιότεροι γνωστοί απολιθωμένοι οργανισμοί ήταν ωκεάνιοι κάτοικοι, η ζωή μπορεί πραγματικά να είχε αναπτυχθεί στις λίμνες του γλυκού νερού," λέει το περιοδικό.

Οι επιστήμονες θεωρούν ότι το πρώτο βήμα για τη ζωή ήταν ο σχηματισμός μιας μεμβράνης, που ονομάζεται κύστη και η οποία εσώκλεισε την αυτο-αντιγραφή των χημικών ουσιών -- τους πρόγονους του σύγχρονου DNA.

Ο Charles Apel και οι συνάδελφοι του στην Καλιφόρνια ήταν σε θέση να δημιουργήσουν αυτές τις κύστεις χρησιμοποιώντας διαλύματα του γλυκού νερού των συστατικών εκείνων που βρέθηκαν στην αρχική Γη, αλλά όχι με αλμυρά διαλύματα.

"Όταν προστέθηκε χλωριούχο νάτριο ή ιόντα του μαγνήσιου ή του ασβεστίου οι μεμβράνες κατέρρευσαν," εξήγησε ο Apel.

Το περιοδικό NewScientist έγραψε ότι η έρευνα δημιουργεί αμφιβολία για τη θεωρία των ωκεανών αλλά δεν θα είχε εκπλαγεί ο Κάρολος Δαρβίνος.

"Πάνω από έναν αιώνα πριν αυτός υπέθεσε σε προσωπικές επιστολές του, ότι η προέλευση της ζωής ήταν "σε κάποια μικρή λίμνη με όλα τα είδη της αμμωνίας και των φωσφορικών αλάτων, του φωτός, της θερμότητας, της ηλεκτρικής ενέργειας, κ.λπ....", πρόσθεσε.

Η ζωή θα μπορούσε να υπάρξει στη Γη 4.3 δισ. έτη πριν, φανερώνουν ανακαλυφθέντα ζιρκόνια