Μικροσκοπικά μικρόβια στα νέφη μπορούν να ελέγξουν τον καιρό

Από σελίδα του BBC,  27 Μαίου 2002

Σύννεφα πάνω από μια παραλίαΟι βροχοπτώσεις μπορούν να βοηθήσουν τα μικρόβια να διασκορπιστούν και να αναπαραχθούν.

Μικροσκοπικά μικρόβια θα μπορούσαν να ελέγχουν τον καιρό μας σε μία προσπάθεια να εξασφαλιστεί η επιβίωσή τους, σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Μια ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου του Ανατολικού Λονδίνου (UEL) θεωρεί ότι τα αερομεταφερόμενα μικρόβια μπορούν να βρίσκονται πίσω από το σχηματισμό των νεφών και των βροχοπτώσεων.

Η ικανότητα δε που έχουν να χειρίζονται το περιβάλλον,  κατ' αυτό τον τρόπο διευκολύνει την εξάπλωση των μικροβίων και την αναπαραγωγή τους, ισχυρίζονται Βρετανοί επιστήμονες.

Χρησιμοποιώντας μια χορηγία 130.000 στερλινών σχεδιάζουν εντός 18 μηνών να εξετάσουν τη θεωρία ότι ένα αυτοϋποστηριζόμενο οικοσύστημα υπάρχει μέσα στα νέφη.

Η μελέτη θα βοηθήσει επίσης τους επιστήμονες να καταλάβουν τη μετακίνηση των αερομεταφερόμενων παθογόνων μικροβίων.

Ο ηγέτης της ερευνητικής ομάδας ο Δρ Bruce Moffett είπε ότι ένα επαναστατικό "κυκλωνικός συλλέκτης νεφών" θα χρησιμοποιηθεί για να συλλέξει δείγματα του νερού από τα νέφη από τα υψίπεδα σε ολόκληρη τη Μεγάλη Βρετανία.

Τα δείγματα θα αναλυθούν έπειτα για να ανακαλύψουν τη σύνθεση και τη δραστηριότητα οποιωνδήποτε μικροβίων που θα ανιχνευθούν.

Οι πρώτες δοκιμές γύρω από την Οξφόρδη έχουν εμφανίσει ήδη την παρουσία μικροοργανισμών στα χαμηλά ευρισκόμενα νέφη.

Μάλιστα ο Δρ Moffett είπε: "Ψάχνουμε για στοιχεία ότι ο μικροβιακός μεταβολισμός θα μπορούσε να έχει μια σημαντική επιρροή στα μοντέλα του κλίματος και του καιρού σήμερα.

"Μια πραγματικά συναρπαστική δυνατότητα είναι ότι τα μικρόβια έχουν εξελίξει τρόπους για να σχηματίζουν νέφη και βροχοπτώσεις για να διευκολύνουν τη διασπορά και την αναπαραγωγή τους.

"Με άλλα λόγια, αυτά τα μικρόβια θα μπορούσαν να ελέγχουν τον καιρό".

Ο Dr Moffet ελπίζει η έρευνα να αποδειχθεί σημαντική στους επιστήμονες που δουλεύουν στα ιατρικά και βιοτεχνολογικά πεδία.

Πιστεύει πως κάποια από τα μικρόβια που μπορούν να ανακαλυφθούν από την ομάδα του θα μπορούσαν να έχουν φυσική ασπίδα προστασίας εναντίον των υπεριωδών ακτίνων.

Έως τώρα, οι επιστήμονες, βρέθηκαν ανίκανοι να ανιχνεύσουν με ασφάλεια, να ταυτοποιήσουν και να αναλύσουν μικροβιακές κοινότητες κάτω από δύσκολες συνθήκες.

BBC Weather Centre rain information