Ουρανός: Γαλάζιος και ωραίος

Από σελίδα του BBC, 15 Μαρτίου 2002

Uranus, Subaru Η εικόνα είναι κατασκευασμένη για να εμφανίσει το μεθάνιο,   σαν μπλε.

Το τηλεσκόπιο Subaru στη Χαβάη έχει παραγάγει μια καταπληκτική εικόνα του πλανήτη Ουρανού.

Είναι ορατά δύο από τα φεγγάρια του πλανήτη , καθώς είναι και ο αξιοπρόσεκτος δαχτυλιος με σκόνη.

Αυτή η εικόνα του έβδομου σημαντικού σώματος από τον ήλιο,  είναι όχι μόνο οπτικά ελκυστική, αλλά βοηθά τους αστρονόμους να εξετάσουν τη σύνθεση της ατμόσφαιρας του πλανήτη.

Είναι στην πραγματικότητα μια σύνθετη εικόνα, που συνδυάζει υπέρυθρο φως σε τρεις διαφορετικές περιοχές του φάσματος. Αυτό σημαίνει ότι η πραγματική εμφάνιση του πλανήτη και των δακτυλίων του, δεν είναι αυτό που θα εβλέπαμε κανονικά.

Στο έγχρωμο σχέδιο, το μεθάνιο, το κυρίαρχο συστατικό της ατμόσφαιρας του Ουρανού, παρουσιάζεται σαν μπλε.

Ο Ουρανός είναι ένας γίγαντας αερίου κόσμου, που είναι δύσκολο να μελετηθεί από τη Γη ακόμη και με τα μεγαλύτερα τηλεσκόπια. Τον έχει επισκεφτεί μόνο ένα διαστημικό όχημα, όταν τον πέρασε το Voyager το 1986. Δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για να επιστρέψει ο Voyager, ξανά πίσω στη Γη.

Όχι ένας κομήτης

Η νέα εικόνα του Ουρανού αυξάνει την μεγάλη φήμη που έχει το τηλεσκόπιο Subaru, με την παραγωγή καταπληκτικά όμορφων εικόνων του κόσμου.

Subaru Subaru: Προηγμένη ματιά στον Κόσμο

Ο πλανήτηςο ίδιος, το σύστημα δακτυλίων του, και δύο από τους δορυφόρους, η Miranda (κορυφή) και η Ariel (αριστερά κάτω), έχουν εμφανιστεί από τον Coronagraphic Imager του τηλεσκοπίου ως τμήμα του προγράμματος του.

Ο Ουρανός ανακαλύφθηκε στις 13 Μαρτίου 1781, από τον William Herschel. Το αντικείμενο, που αρχικά νομιζόταν ότι ήταν ένας κομήτης, αποδείχθηκε τελικά ένας νέος πλανήτης έξω από την τροχιά του Κρόνου.

Περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο περίπου σε 84 έτη, σε μια ελλειπτική τροχιά της οποίας η μέση ακτίνα είναι περίπου 2,8 δισεκατομμύριο χιλιόμετρα. Αντίθετα από άλλους πλανήτες, ο Ουρανός περιστρέφεται με την πλευρά του όσον αφορά το τροχιακό επίπεδό του. Από το 1851, περισσότεροι από 10 δορυφόροι και 10 δακτύλιοιο έχουν βρεθεί γύρω από αυτόν.

Επιστήμονες από διάφορα ερευνητικά ιδρύματα και πανεπιστήμια, εκτός από το Εθνικό Αστρονομικό Παρατηρητήριο της Ιαπωνίας, συνεργάζονται με το τηλεσκόπιο Subaru.

Ο πλανήτης Ουρανός