Ο Harold Furth, δημιουργός του αντιδραστήρα τήξης Tokamak, πέθανε

Από σελίδα του UsaToday, 22 Φεβρουαρίου 2002

Ο Harold P. Furth, ο δημιουργός του υπό δοκιμήν αντιδραστήρα τήξης Tokamak και που υπήρξε ένας ομότιμος καθηγητής των αστροφυσικών επιστημών στο πανεπιστήμιο Princeton, πέθαναν στις 21 Φεβρουαρίου σε ηλικία 72 ετών.

Ο αντιδραστήρας tokamak ήταν η πιό προηγμένη συσκευή τήξης και πολύ υψηλής απόδοσης που έχει κατασκευαστεί ποτέ στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η ιδέα του Tokamak συνελλήφθη στις αρχές της δεκαετίας του '70, και η μηχανή λειτούργησε για 14 έτη, παράγοντας σε παγκόσμιο επίπεδο μεγάλα επιστημονικά επιτεύγματα, πριν το κλείσιμό του το 1997.

Ο Furth κατείχε περισσότερα από 20 διπλώματα ευρεσιτεχνίας, πρώτιστα στις περιοχές της τεχνολογίας για ελεγχόμενη μαγνητική τήξη και της διαμόρφωσης του μετάλλου με παλλόμενα μαγνητικά πεδία, και είχε δημοσιεύσει περισσότερα από 200 τεχνικά έγγραφα (papers).

Στη δεκαετία του '60, ο Furth βοήθησε στην ανάπτυξη της θεωρητικής περιγραφής των ασταθειών που προκύπτουν λόγω της αντίστασης σε ένα πλάσμα. Βοήθησε επίσης να περιγραφεί μια μέθοδος για την χρήση ενεργοποιημένων ιονικών ακτίνων, στην θέρμανση ενός πλάσματος με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχυθούν οι αντιδράσεις τήξης.

Τι είναι το Tokamak;