Και ένα αστέρι για κάθε χριστουγεννιάτικο δέντρο

25 Δεκεμβρίου 2001

Κόκκινα και πράσινα, και όχι μόνο για τα Χριστούγεννα. Αυτή η διαστημική εικόνα των τηλεσκοπίων του Hubble, είναι του "Ghost Head Nebula", του νεφελώματος της κεφαλής των φαντασμάτων, η οποία δόθηκε από τη NASA στην δημοσιότητα, με αφορμή τις γιορτινές ημέρες.

ngc2080 from hubble

Το νεφέλωμα, που αποκαλείται επίσημα NGC 2080, είναι μέρος μιας αλυσίδας των "βρεφοκομείων" των αστεριών, σε έναν δορυφορικό γαλαξία του Γαλαξία μας, το μεγάλο νέφος του Μαγγελάνου, όπου γεννιούνται αμέτρητα αστέρια. Το κόκκινο φως, μαζί με ένα πιό εξασθενημένο μπλε, προέρχεται από το αέριο υδρογόνο που ακτινοβολείται από τα κοντινά αστέρια.

Το πράσινο φως προέρχεται από το οξυγόνο που λάμπει φλεγόμενο, καθώς ένα ισχυρό ρεύμα σωματιδίων μεγάλης ταχύτητας, εκτινάσσεται από ένα ογκώδες αστέρι ακριβώς έξω από την εικόνα.

Το λευκό στην κεντρική περιοχή προέρχεται από μια φωλιά των καυτών, ογκωδών αστεριών εκεί. Μέσα σε εκείνη την περιοχή είναι το ζευγάρι των "ματιών" του φαντάσματος  — οι πραγματικά έντονα καυτές, καυτερές, σταγόνες του υδρογόνου και του οξυγόνου.