Τα κινητά μπορούν να βλάψουν μέσω της επιτάχυνσης του εγκεφάλου

Από σελίδα του Yahoo!news 21-Σεπτεμβρίου-2001

RegeneratorΤα κινητά τηλέφωνα μπορούν να προξενήσουν ζημιά στην υγεία μέσω της επιτάχυνσης του χρόνου που αποκρίνεται ο εγκέφαλος, είπε ένας Βρετανός επιστήμονας  σε μια συνέντευξη την Παρασκευή.

Καθώς οι καταναλωτές ανησυχούν λόγω του ότι η παρατεταμένη τηλεφωνική χρήση των κινητών, θα μπορούσε να οδηγήσει σε προβλήματα που κυμαίνονται από τους πονοκέφαλους έως τους όγκους, μια πρόσφατη μελέτη εμφανίζει ανησυχητικό ποσοστό καρκίνου του εγκεφάλου σε μερικούς χρήστες της κινητής, που βοηθά την ταλαντευούμενη επιστημονική άποψη στη Μεγάλη Βρετανία.

Ο Δρ. Alan Preece, προϊστάμενος της βιοφυσικής στο κέντρο ογκολογίας του Bristol, είναι μεταξύ μιας ομάδας επιστημόνων, που όλο ένα και περισσότερο πείθονται ότι η ακτινοβολία από τα κινητά, προκαλεί χημικές διαδικασίες στο σώμα που μπορεί να είναι επιβλαβείς.

Έξι χωριστές μελέτες τώρα δείχνουν ότι οι χρόνοι απόκρισης επιταχύνονται όταν εκτίθενται οι άνθρωποι στα σήματα της ραδιοσυχνότητας από τα κινητά τηλέφωνα.

¨'Ισως πρέπει τώρα να αποδεχθούμε ότι υπάρχει μια επίδραση στον εγκέφαλο, " είπε ο Preece, σε μια διάσκεψη του Λονδίνου για τους κινδύνους της υγείας λόγω των κινητών τηλεφώνων.

"Ο χρόνος απόκρισης έχει βελτιωθεί λόγω των πρωτεϊνών που δημιουργεί το stress, οι οποίες εκδηλώνονται λόγω ενός γονιδίου. Αυτό το φαινόμενο χρειάζεται περαιτέρω έρευνα. Η χρόνια έκθεση σε σήματα ραδιοσυχνότητας μπορεί να έχει μια καταστρεπτική επίδραση στην υγεία."

Η πρωτεϊνη του stress παράγεται όταν η θερμοκρασία του σώματος αυξάνεται, αλλά ο Preece και άλλοι επιστήμονες, λένε πως αυτές μπορούν επίσης να εμφανιστούν ξεκάθαρα, ως ένα αποτέλεσμα των ραδιοσυχνοτήτων, παρόλο που η θερμοκρασία του σώματος είναι κανονική.

Άλλη έρευνα από τη Σουηδία και την Ελβετία έχει δείξει ότι η ακτινοβολία από τα κινητά τηλεφωνήματα ενοχλεί τον ύπνο.

ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΚΑΡΚΙΝΟΥ

Σε μια μελέτη ανέκδοτη ακόμη στην επιστημονική κοινότητα, οι σουηδοί καθηγητές Lennart Hardell και Kjell Hansson Mild διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που είχαν χρησιμοποιήσει τα αναλογικά κινητά τηλέφωνα μέχρι και 10 έτη, είχαν ένα 26 τοις εκατό υψηλότερο κίνδυνο καρκίνου στον εγκέφαλο, από ένα δείγμα ελέγχου.

Η μελέτη έχει αναστατώσει πολλούς επιστήμονες -- ακόμα κι αν είναι βασισμένη κατά ένα μεγάλο μέρος στην προηγούμενη γενεά των κινητών τηλεφώνων, πολλά από τα οποία εγκαταστάθηκαν στα αυτοκίνητα με τις κεραίες στη στέγη, και που εξέπεμπαν τα σήματα συνεχώς, αντίθετα από τα πιό πρόσφατα, ψηφιακά τηλέφωνα.

"Δεν μπορεί πλέον  να λέει κανείς, πως δεν υπάρχει καμία σύνδεση (μεταξύ της χρήσης κινητών και των επιπτώσεων στην υγεία), " είπε ο   εν λόγω Preece.

"Χωρίς καμία ερώτηση υπάρχει μια βιολογική απειλή," συμφώνησε ο James Lin, καθηγητής της βιομηχανικής και της ηλεκτρικής εφαρμοσμένης μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Ιλλινόις.  "Η ερώτηση που μπαίνει είναι, πόσο επικίνδυνη είναι η χρήση της κινητής τηλεφωνίας."

Αλλά ο Lin είπε πως υπήρξαν σχεδόν πολλές μελέτες που ισχυρίζονται να δείχνουν ένα βιολογικό αντίκτυπο από την χρήση  της κινητής τηλεφωνίας μέχρι μελέτες που έδειξαν το αντίθετο: "Η κατανόηση μας εξελίσσεται ακόμα. Πρέπει να έχομε πολύ μεγαλύτερη βάση δεδομένων από γεγονότα."

Σημείωσε ότι παίρνει σχεδόν μια δεκαετία για να αναπτυχθούν οι περισσότεροι καρκίνοι του εγκεφάλουι -- περισσότερο από την περίοδο χρήσης που καλύπτεται από τις περισσότερες μελέτες.

Η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (WHO) είπε την προηγούμενη εβδομάδα ότι απαιτείται περισσότερη έρευνα, προτού να αποκλειστεί η ζημία στην υγεία.

Εντούτοις, η Elisabeth Cardis, προϊστάμενη της Ακτινοβολίας και του Καρκίνου, στο τμήμα για την έρευνα του καρκίνου της WHO, είπε σε μια διάσκεψη στη Φινλανδία, ότι οποιοσδήποτε πιθανός κίνδυνος είναι μικρός.

Πέρυσι, μια επιστημονική έρευνα   χρηματοδοτούμενη από την Βρετανική κυβέρνηση, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ενώ δεν υπήρχε κανένα στοιχείο για κίνδυνο στην υγεία, θα ήταν σοφό να αποθαρρυνθούν τα παιδιά από τη χρησιμοποίηση των κινητών τηλεφώνων, επειδή είναι πιό ευαίσθητα στην ακτινοβολία.

Ένας επιστήμονας μάλιστα της τελευταίας επιτροπής, ο Χάιλαντ, τονίζει πως η ακτινοβολία, αποδεδειγμένα, επηρεάζει τους βιολογικούς ρυθμούς του εγκεφάλου και τα παιδιά είναι πιο ευάλωτα στην επίδρασή της. Η επίδραση αυτή μπορεί να νοηθεί ως ένα είδος παρεμβολής όπως εκείνη που συμβαίνει στα κύματα του ραδιοφώνου και μπορεί να διαταράξει τη σταθερότητα των κυττάρων. Τα πιο σημαντικά προβλήματα που μπορεί να προκληθούν είναι νευρολογικής φύσης, όπως απώλεια μνήμης, διαταραχές του ύπνου και πονοκέφαλοι.

Η άποψη του Χάιλαντ διακρίνεται, πάντως, από τη συνήθη άποψη ότι η ακτινοβολία των κινητών θερμαίνει τον εγκεφαλικό ιστό. Ο επιστήμονας ισχυρίζεται πως ο κίνδυνος τον οποίο περιγράφει προέρχεται από ακτινοβολία μικρής έντασης και όχι θερμική ακτινοβολία

Τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία δεν αυξάνουν τον κίνδυνο για καρκίνο εγκεφάλου
Η ακτινοβολία από τα κινητά τηλέφωνα ενισχύεται στα ανθρώπινα κύτταρα.
Department of Health in UK - mobile phone information