Αλλάξτε το DNA γιατί θα μας ξεπεράσουν τα ρομπότ προειδοποιεί ο Hawking

Από τον Observer 2 Σεπτεμβρίου 2001

Stephen HawkingΟ Stephen Ηawking, ο φημισμένος επιστήμονας και συγγραφέας, ξαναζωντάνεψε τη συζήτηση γύρω από την γενετική μηχανική με τη σύσταση ότι οι άνθρωποι πρέπει ν' αλλάξουν το DNA τους μέσω της γενετικής τροποποίησης για να βρεθούν μπροστά από τις προόδους στην τεχνολογία των υπολογιστών και να εμποδίσουν τις ευφυείς μηχανές "να αναλάβουν την εξουσία του κόσμου".

Ο Ηawking έκανε τις παρατηρήσεις αυτές σε μια συνέντευξη στο Γερμανικό περιοδικό Focus. "Επειδή η τεχνολογία προχωρεί τόσο γρήγορα", λέει ο Hawking "oi υπολογιστές διπλασιάζoυν την απόδοσή τους κάθε μήνα". Οι άνθρωποι, αντίθετα, αναπτύσσονται πιό αργά, και πρέπει συνεπώς είτε να αλλάξουν τη σύνθεση του DNA τους ή να μείνουν πίσω στην εξέλιξη. "Ο κίνδυνος είναι πραγματικός", είπε," ότι η νοημοσύνη των υπολογιστών θα κυριαρχήσει στον κόσμο."

Ο Ηawking, είναι συγγραφέας του βιβλίου "Το Χρονικό του Χρόνου" που είχε μεγάλη εμπορική επιτυχία και συγχρόνως είναι καθηγητής των μαθηματικών στο πανεπιστήμιο του Cambridge, συνιστά ένα προσεκτικό χειρισμό στην κατεύθυνση της εξέλιξης των ανθρώπινων γονιδίων. Μέσω αυτών των εξελιγμένων γονιδίων οι άνθρωποι θα μπορούσαν να αυξήσουν την πολυπλοκότητα του DNA με το οποίο θα γεννιούνται, βελτιώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις ικανότητές τους. Συμφωνεί ότι ο δρόμος στην γενετική τροποποίηση θα είναι μακρύς αλλά προσθέτει: "Πρέπει να ακολουθήσουμε αυτόν τον δρόμο εάν θέλουμε τα βιολογικά συστήματα να παραμείνουν ανώτερα από τα ηλεκτρονικά".

Υποστήριξε επίσης ότι η κυβερνοτεχνολογία θα μας δώσει άμεσες συνδέσεις μεταξύ των ανθρώπινων εγκεφάλων και των υπολογιστών. "Πρέπει να αναπτύξουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα τις τεχνολογίες που καθιστούν πιθανή μια άμεση σύνδεση μεταξύ του εγκεφάλου και του υπολογιστή, έτσι ώστε οι τεχνητοί εγκέφαλοι να συμβάλλουν στην ανθρώπινη νοημοσύνη παρά να την εμποδίσουν ".

Ενώ οι επιστήμονες διεγείρονται από τις τεράστιες δυνατότητες της γενετικής εφαρμοσμένης μηχανικής και της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης με τις μηχανές, οι ηθολόγοι επισείουν την προσοχή στη λανθασμένη πορεία που θα μπορούσαν να πάρουν τα πειράματα.

Η Sue Mayer, διευθύντρια της Genewatch, μιας ομάδας πολιτικής έρευνας, σχολιάζει τις παρατηρήσεις του Hawking: " Ο Hawking προσπαθεί να στρέψει τη συζήτηση για την γενετική εφαρμοσμένη μηχανική στη λανθασμένη κατεύθυνση.Είναι αφελές να σκέφτεται ότι η γενετική εφαρμοσμένη μηχανική θα μας βοηθήσει να μείνουμε μπροστά από τους υπολογιστές".

Ο Hawking είναι σήμερα 59 ετών και χρησιμοποιεί ένα αμαξίδιο για να κινείται και ομιλεί με τη βοήθεια ενός κομπιούτερ συνθεζάιερ.

Δύο διάσημοι φυσικοί παρουσιάζουν τις ξεχωριστές απόψεις τους για το Σύμπαν, την εξέλιξη του και την σύγκρουση της κβαντικής θεωρίας