Οι αστεροειδείς 'απειλούν' τη Γη

Από σελίδα του BBC 17-Σεπτεμβρίου-2000

Impact NasaΗ απειλή από το διάστημα δεν είναι επιστημονική φαντασία, προειδοποιούν επιστήμονες από την Μεγάλη Βρετανία.

Διάφορα ουράνια σώματα όπως κομήτες, αστεροειδείς, βράχοι αποτελούν πραγματική απειλή για τον πλανήτη μας και η πιθανότητα της σύγκρουσης δεν αφορά τις ταινίες science fiction.
Πρέπει τονίζουν να αξιολογηθούν οι διάφοροι κίνδυνοι από τα αποκαλούμενα Near Earth Objects (Neo's). Σύντομα μάλιστα θα ανακοινωθούν και τα μέτρα που θα ληφθούν, με αφορμή το γεγονός ότι ο αστεροειδής 2000 RD53 πέρασε σε μια απόσταση μόλις 12 φορές την απόσταση μας από το φεγγάρι.
Ο διαστημικός βράχος είναι περίπου 300-400 m μακρύς, και αν δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος  από μια σύγκρουση με τη Γη, όμως η παρουσία του σε τέτοιες αστείες αποστάσεις για τα δεδομένα του διαστήματος, θα ανάψει το πράσινο φως για αντιμετώπιση αυτών των αντικειμένων. Σύμφωνα με την επιτροπή υπάρχουν περίπου 1.000 αστεροειδείς γύρω από τη Γη, που έχουνι διάμετρο περίπου 1000m, και βρίσκονται κοντά στη τροχιά της.

Impact Nasa

Eνα αντικείμενο διαμέτρου 100m    συγκρούεται με τη Γη, κάθε 10.000 χρόνια.

Οι δεινόσαυροι πιθανώς να εξαφανίστηκαν από την σύγκρουση ενός αντικειμένου 10km με τη Γη, πριν από 65 εκατομμύρια χρόνια.

Εχει επίσης υπολογιστεί ότι κάθε 10.000 χρόνια ένας αστεροειδής με διάμετρο τουλάχιστον 100 μέτρων «χτυπά» τη Γη με την ισχύ βόμβας 100 μεγατόνων. Κάθε 100.000 χρόνια ένα αντικείμενο με διάμετρο 1000 μέτρων πέφτει στον πλανήτη μας και προκαλεί έκρηξη που αντιστοιχεί σε 10 εκατομμύρια βόμβες σαν της Χιροσίμα.

Αν και κανένας δεν έχει σκοτωθεί έστω και επίσημα από ένα αστεροειδή, (υπάρχουν κάποιοι υπαινιγμοί για μια σύγκρουση στην Κίνα κατά τον μεσαίωνα), αλλά   η συνέπεια αυτού του κτυπήματος για τη Γη, θα είναι εξαιρετικά σοβαρή.

Asteroid and Comet Impact Hazards H σελίδα της NASA για τους αστεροειδείς