Ο Γαλαξίας μας περιβάλλεται από μιά άλω που εκπέμπει γ-ακτινοβολία - Οι επιστήμονες αμήχανοι σε αυτό φαινόμενο.

Από σελίδα του MSNBC

halo milky wayNASA:Η εικόνα δείχνει την   άλω  που  περιβάλλει τον Milky Way.

Μια μυστηριώδη άλω υψηλής ενέργειας ακτίνων γ περιτυλίσσει τον Milky Way, ανακάλυψαν οι αστρονόμοι. Οι ακτίνες γάμμα λούζουν τον γαλαξία με μία λάμψη που είναι αόρατη στα ανθρώπινα μάτια αλλά ανιχνεύσιμες από τους δορυφόρους της NASA. Οι ερευνητές δεν μπορούν να εξηγήσουν ακόμη από που προέρχεται η υψηλής ενέργειας ακτινοβολία, αλλά που μπορεί να παράγεται από την ελλείπουσα μάζα του Σύμπαντος 'σκοτεινή ύλη'

“Το φαινόμενο αυτό βεβαίως βρίσκεται μέσα στο βασίλειο της φυσικής δυνατότητας,” είπε ο David Dixon, ένας ερευνητής φυσικός στο Πανεπιστήμιο στο Riverside της California
Σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες ανέλυσε τέσσερα χρόνια τις παρατηρήσεις που έγιναν από τα διαστημικά παρατηρητήρια της γ-ακτινοβολίας της NASA και σχεδίασαν με βάση αυτές τον χάρτη του Milky Way. Η εικόνα που φτιάχθηκε έδειξε το γαλαξία λουσμένο σε μιά θαμπή αύρα.
"Αυτή η αλως φαίνεται σαν να περιβάλλει ολόκληρο τον γαλαξία, και για την εξήγηση του φαινομένου πρέπει  να αναζητήσουμε ερμηνείες τολμηρές," είπε ο Dixon
Υπάρχουν αρκετές πιθανές διαδικασίες από τις οποίες μπορούν να παραχθούν οι γ-ακτίνες στις παρυφές του γαλαξία. Η πιό βασανιστική θα μπορούσε να είναι από την "σκοτεινή ύλη", η οποία είναι μη ανιχνεύσιμη με τις παραδοσιακές αστρονομικές μεθόδους αλλά μπορεί να αποτελεί το 90% της μάζας του σύμπαντος.

Υπάρχει μιά άλλη δυνατότητα πως ένα στίγμα της σκοτεινής ύλης γνωστό σαν WIMPs (weakly interacting massive particles — σωματίδια που προβλέπονται κυρίως από θεωρίες έξω από τα πλαίσια του καθιερωμένου μοντέλου της Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων και τα οποία στηρίζονται συνήθως στην έννοια της υπερσυμμετρίας ανάμεσα στα μποζόνια και τα φερμιόνια)  δημιουργούν τις ακτίνες-γ.   Μερικές θεωρίες δέχονται πως τα συγκρουόμενα WIMPs οφείλουν να δημιουργήσουν υψηλής ενέργειας γ-ακτινοβολίες, αλλά κανείς ακόμη δεν κατάφερε να δεί έστω και ένα από τα σωματίδια, πόσο μάλλον δύο να συγκρούονται.

Οι ακτίνες-γ θα μπορούσαν επίσης να είναι τα προϊόντα των κοσμικών ακτίνων που κτυπούν χαμηλής ενέργειας φωτόνια, ή ελαφρά σωματίδια. Αλλά αυτή η ερμηνεία έχει προβλήματα από μόνη της, εξηγούν οι επιστήμονες.
Η ερώτηση τότε γίνεται 'Γιατί υπάρχουν οι κοσμικές ακτίνες εκεί πέρα;' λέει ο Dixon
Η τελική δυνατότητα  είναι — πως οι ακτίνες-γ θα μπορούσαν να έρχονται από τεράστιας πυκνότητας pulsars, ή από νεκρά αστέρια, που εξακοντίσθηκαν μακριά από τον γαλαξία από εκρήξεις αρχαίων supernova -- δεν είναι τόσο ικανοποιητική στους αστροφυσικούς από ότι οι πρώτες δύο.

Η άλως είναι μια εκτεταμένη και λεπτή σφαιρική περιοχή, με διάμετρο 300.000 έτη φωτός. Είναι το πιό παλιό τμήμα του Γαλαξία. Αποτελείται από αέρια νέφη, κυρίως ιονισμένου υδρογόνου, παλαιούς αστέρες και σφαιρωτά σμήνη αστέρων. Πολύ πιθανόν και μεγάλες ποσότητες σκοτεινής ύλης.

Πληροφορίες για την άλω γ-ακτινοβολίας, από το Πανεπιστήμιο της California στο Riverside
Compton Gamma Ray AstronomyΣελίδα της NASA για την Αστρονομία γ-ακτίνων.