Η Γη είναι σήμερα θερμότερη από ποτέ

Από το in.gr της 2 Μαϊου 2000

Οι ανθρώπινες δραστηριότητες ευθύνονται για την αλλαγή του κλίματος

Στοκχόλμη: Σύμφωνα με διεθνή επιστημονική έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Ambio της Βασιλικής Ακαδημίας Επιστημών της Σουηδίας, η Γη είναι σήμερα θερμότερη από οποιαδήποτε άλλη περίοδο για την οποία υπάρχουν ιστορικά τεκμήρια. Το γεγονός αυτό αποτελεί ακόμα μία απόδειξη για τις παγκόσμιες κλιματολογικές αλλαγές που προκαλεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

El Nino (Δεκέμβριος 1997) La Nina (Ιούλιος 2000)

SST anomalies (°C)
Οι ανωμαλίες στην επιφανειακή θερμοκρασία (°C) δείχνουν το φαινόμενο El Nino και La Nina

Σύμφωνα με τη μελέτη, η οποία εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα της σουηδικής Ακαδημίας σχετικά με το μέλλον του κλίματος της Γης, οι επιστήμονες εξέτασαν τα κλιματολογικά στοιχεία που διαθέτουν από όλο τον κόσμο για 15 διαφορετικές ιστορικές περιόδους, επιβεβαιώνοντας ότι η Γη είναι θερμότερη από οποιαδήποτε άλλη γνωστή περίοδο της ιστορίας της.

Η έρευνα έρχεται να προσθέσει ένα ακόμα αποδεικτικό στοιχείο που αφορά στις συνέπειες του φαινομένου του θερμοκηπίου, για τις οποίες ορισμένοι επιστήμονες εξακολουθούν να έχουν αμφιβολίες, καθώς θεωρούν ότι οι παρατηρούμενες θερμοκρασιακές μεταβολές εντάσσονται στη γενικότερη και φυσιολογική διακύμανση της θερμοκρασίας του πλανήτη.

Ενα άλλο σημαντικό ερευνητικό αποτέλεσμα αντικρούει την άποψη ότι ένα παρόμοιο φαινόμενο έχει κάνει την εμφάνισή του ξανά στο παρελθόν, κατά την περίοδο 1000-1200 μ.Χ. Η αλήθεια όμως είναι ότι, μολονότι πραγματικά παρατηρήθηκαν ορισμένες απροσδόκητες θερμοκρασιακές αυξήσεις την εποχή εκείνη, ωστόσο το φαινόμενο διέφερε από τόπο σε τόπο, με αποτέλεσμα η συνολική θερμοκρασία του πλανήτη να παραμένει σταθερή σε επίπεδα που στην εποχή μας είχαμε γνωρίσει πενήντα χρόνια πριν.

Οι επιστήμονες εξηγούν ότι πολλά φαινόμενα, όπως οι πλημμύρες που έπληξαν τη Βενεζουέλα, τη Μοζαμβίκη και το Βιετνάμ, ή η ξηρασία που πλήττει τις κεντροδυτικές πολιτείες των ΗΠΑ, αποδίδονται κατά μεγάλο μέρος στα αποτελέσματα της ανθρώπινης δραστηριότητας στο περιβάλλον αλλά και στη συγκυριακή εμφάνιση φυσικών φαινομένων, όπως το θερμό υποθαλάσσιο ρεύμα Ελ Νίνιο.

Δείτε και το σχετικό άρθρο