Οι σκουληκότρυπες υπάρχουν υποστηρίζει Ρώσος επιστήμονας

Από το in.gr και το BBC 12-4-2000

blackholeSt. Petenburg: Ρώσος επιστήμονας πέτυχε να υπολογίσει ότι είναι πιθανή η ύπαρξη "σκωληκότρυπων" (wormholes), οι οποίες θα είναι αρκετά σταθερές και μεγάλες, ώστε, τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο, να επιτρέπουν διαγαλαξιακά ταξίδια, μετέδωσε το BBC στις 12 Απριλίου 2000.

Οι "σκωληκότρυπες" είναι αστρονομικά αντικείμενα που μπορούν θεωρητικά να λειτουργήσουν σαν ένα είδος συντόμευσης ανάμεσα σε δύο απομακρυσμένα σημεία στο Σύμπαν.

Ο Ρώσος αστροφυσικός Sergei Krasnikov από το αστεροσκοπείο Pulcovo της Αγίας Πετρούπολης ξεπέρασε τους περιορισμούς των μοντέλων που υπήρχαν μέχρι τώρα και βασίζονταν στη γενική θεωρία της Σχετικότητας και σύμφωνα με τα οποία μόνο "σκωλυκότρυπες" μικροσκοπικού μεγέθους είναι δυνατόν να υπάρξουν.

wormholeΟι σκουληκότρυπες μπορούν να δράσουν σαν σύντομες συνδέσεις μακρινών περιοχών του χωρόχρονου. Περνώντας διαμέσου μιας σκουληκότρυπας, μπορεί κάποιος να ταξιδεύσει ανάμεσα στις δύο περιοχές γρηγορώτερα από μια ακτίνα φωτός.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Sergei Krasnikov όμως είναι δυνατόν μία "σκωληκότρυπα" να δημιουργήσει αρκετή "εξωτική" ύλη, η οποία είναι ένα είδος αρνητικής ενέργειας με την ικανότητα να τις κρατήσει ανοικτές και συγχρόνως αρκετά μεγάλες  ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ανθρώπους για διαστημικά ταξίδια, όταν βέβαια θα υπάρχει η κατάλληλη τεχνολογία.

Και άλλοι ειδικοί επιστήμονες θεωρούν πως το έργο του Ρώσου αστροφυσικού είναι πολύ ενδιαφέρον, ωστόσο παραμένουν επιφυλακτικοί, καθώς οι απόψεις του δεν είναι εύκολο να ελεγχθούν πειραματικά. Ο Ian Moss, όμως ένας φυσικός ειδικός στην Θεωρία σχετικότητας στο Πανεπιστήμιο του Newcastle, είπε στο BBC για την θεωρία αυτή "Αξίζει να ληφθεί σοβαρά τώρα"