Μετεωρίτες από το διάστημα

ΜετεωρίτηςMετεωρίτης από τον Αρη βρέθηκε στο Ομάν. Oι μετεωρίτες συχνά προέρχονται από αστεροειδείς
(Από το in.gr 23-5-2000)

Μασκάτ, Ομάν: Μία καστανόχρωμη πέτρα βάρους ενάμισι κιλού, η οποία βρέθηκε στις 24 Ιανουαρίου στο Ομάν, φαίνεται ότι προέρχεται από τον πλανήτη Αρη. Εως σήμερα έχουν βρεθεί περίπου 20.000 μετεωρίτες που έχουν πέσει στη Γη, και από αυτούς οι ειδικοί εκτιμούν ότι μόλις οι 15 προέρχονται από τον κόκκινο πλανήτη.
Οι περισσότεροι μετεωρίτες προέρχονται από τη ζώνη των αστεροειδών που εκτείνεται στην περιοχή ανάμεσα στον Αρη και τον πλανήτη Δία, και βρίσκονται σε τροχιά γύρω από τον Ηλιο.
Το αντικείμενο ονομάστηκε Dhofar 019, από το όνομα της περιοχής στην οποία βρέθηκε, και αποτελείται από το υλικό "αρειανός βασάλτης", όπως μετέδωσε το BBC. Η πρώτη ανάλυση που έγινε στην αρειανή πέτρα στο Ινστιτούτο Vernadsky της Μόσχας έδειξε ότι έχει ομοιότητες με τον αρειανό μετεωρίτη ALH84001, ενώ ενδέχεται να αποτελεί τμήμα ενός μεγαλύτερου μετεωρίτη.

ΜετεωρίτηςΟ μετεωρίτης του Καναδά "κουβαλά" μυστικά
(Από το in.gr 17-3-2000)

Βανκούβερ: Ο μετεωρίτης που πρόσφερε ένα εντυπωσιακό θέαμα, όταν εξερράγη πριν από μερικές εβδομάδες κατά την είσοδό του στην ατμόσφαιρα της Γης, πάνω από τον Καναδά, ίσως είναι σε θέση να δώσει πληροφορίες στους επιστήμονες για την προέλευση της ζωής σε εποχές ακόμη και πριν από τη δημιουργία του πλανήτη μας.

Απομεινάρια του μετεωρίτη δείχνουν ότι χρονολογείται πριν από 4,5 δισεκατομμύρια χρόνια, ίσως και πριν από τη δημιουργία του ηλιακού μας συστήματος. Επιστήμονες από τον Καναδά και τις ΗΠΑ δήλωσαν ότι, αν ισχύει αυτό, ίσως να μπορεί να μας δώσει πληροφορίες για τα αρχικά υλικά που υπήρχαν κατά τη γένεση του ηλιακού μας συστήματος και των πλανητών.

Πάνω στα θραύσματα του μετεωρίτη μπόρεσαν μάλιστα να διατηρηθούν κάποια οργανικά στοιχεία, λόγω του παγωμένου περιβάλλοντος που επικρατεί στην επαρχία Yukon, όπου κατέπεσαν. Επιπλέον, ανήκει σε μία σπάνια κατηγορία μετεωριτών, τους carbonaceous chondrite, οι οποίοι περιέχουν μεγάλη ποσότητα άνθρακα και οργανικών στοιχείων.

Για πολλούς επιστήμονες, τα υπολείμματα του μετεωρίτη αποτελούν μία μοναδική ευκαιρία στη ζωή τους να μελετήσουν ένα τόσο ενδιαφέρον αντικείμενο.

Πτώση μετεωρίτηΜιά απόδοση της λαμπρά φλογισμένης σφαίρας υπεράνω των χιονισμένων τοπίων του Καναδά, που συνέβη στις 18 Ιανουαρίου 2000. Την φλογισμένη αυτή σφαίρα αντελήφθησαν οι κάτοικοι του παγωμένου αυτού χωριού του Δυτικού Καναδά που εκρηγνυόταν σαν μιά βόμβα 5 έως 10 χιλ. τόννων της ΤΝΤ.

Εικόνες Μετεωριτών από τον Άρη στο Los Angeles
NASA

1ος

Ένα κομμάτι από Αρειανό μετεωρίτη (shergottite) βάρους 452.6 gr.

2ος

Ένα κομμάτι από Αρειανό μετεωρίτη (shergottite) βάρους 245.4 gr.

Ερωτήσεις κι απαντήσεις σχετικά με τους κομήτες -από την American Meteor Society